30 september 2010

SM 13 nov

Har haft ett par sköna vilodagar efter tävlingen. Har dock inte känt mig sliten eller trött i kroppen efter tävlingen, men skönt med vila ändå!
Alla tider och resultat från helgen finns nu på Fit as Fu*ks hemsida! Där kan ni även se bilder, andras inlägg från tävlingen osv..




Snart är det SM!
Jag har bestämt mig för att inte tävla på SM i år.
Har haft problem/ont i armar och axlar sen i maj och jag behöver verkligen få ordning på det! Visst tar det emot att inte tävla , men det kommer ju fler tävlingar!

Jag ser dock verkligen fram emot att se tävlingen! Det kommer bli sjukt kul!
Ni som går och funderar på om ni ska anmäla er eller inte, GÖR DET!!

Linda Altemark och Sarah Grey tävlade förra helgen I Fit as Fu*k tävlingen. Det var deras första tävling! De gjorde så grymt ifrån sig och jag tror båda två är supernöjda med sina insatser!

Sarah Grey - Helt plötsligt började hon snatcha 24 kg KB! Det trodde hon aldrig hon kunde, men se beviset!

Linda Altemark - Hon gick in i tron om att hon skulle komma sist av alla! Men hon höll sig kvar till Event 3!!


Både jag och Mads kommer vara på SM och heja på:-)


Så, anmäl er nu och ha kul:-)

27 september 2010

Fit AS FU*K CrossFit Challenge!

Vilken kul helg det har varit!
I fredags åkte jag, Mads och Richard Sandberg ner till Köpenhamn.
Jag skulle tävla, Mads var huvuddomare för tävlingen och Richard skulle döma, och även vara ansvarig för Event 2.

Första stoppet på vägen ner till Danmark blev på Max!


På lördagen var det tävling då! Några av de tävlande
Lauren

Numi

Amazonkvinnan

Sarah Grey

Några i Uppsalamaffian ( och jag )


Min älskade Man och Sarah


Första passet var " Skill session"
De du skulle klara var:

MUSCLE-UPS (4 reps)
SQUAT SNATCH ( 1 rep 45 kg)
PISTOLS (10 rep /each leg)
ROPE CLIMB (1 x up)
500 M ROW (sub 1:50)
HANDSTAND PUSH-UPS (10 reps)
DOUBLE UNDERS (30 reps unbroken)

Det var faktiskt endast 3 tjejer av alla 30 som klarade alla skills, och jag var en av dem:-)
Fick även till ett PB på rodden - 500 m på 1.44 min

Andra passet var " Strong Rasmus"
Amrap 7 min:
10 KB SNATCHES 32/24 KG – 5 EACH ARM (SCALING: KB SWINGS)
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
10 BURPEES
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
ETC…

Fick till 63 reps - låg tvåa efter denna gren. Nu raderades alla tidigare poäng och top 20 kvinnor gick vidare till gren 3!
Linda Altemark gick vidare då hon låg på 18:e plats:-) Lindas första tävling!

Tredje passet var:
“CROSSFIT TOTAL II” :
1 RM CLEAN ANYHOW, 1 RM OVERHEAD SQUAT, 1 RM BENCH PRESS

Resultatet:
70 kg OHS - 70 kg clean PB! 65 kg bänkpress:(
Total: 205


Fjärde passet var " The fucked up Bear complex!
Athletes have 45 seconds to perform 1 round of the following barbell-complex, without letting go of the barbell.

Clean
Front squat
Overhead anyhow
Back squat
Overhead anyhow
AFTER EACH 45 SEC WINDOWS, THERE WILL BE A 15 SEC ROTATION. EACH MINUTE, THE ATHLETE WILL MOVE TO A HEAVIER BARBEL (5 KG INCREASE).
WOMEN WILL START AT 30 KG AND HIGHEST POSSIBLE SCORE WILL BE 75 KG.
Annie leder, Samantah tvåa och jag ligger trea.

Jag klarade 65 kg, gjorde ett försök på 70, gick inte att frivända upp den. Gav upp, men Martin Altemark övertygade mig att göra ett försök till! japp, det gick att frivända upp den, men misslyckads på front squat.
Annie gick såklart hela vägen och fick 75 kg se ut som hon tog upp en påse potatis:-)

Men jag var i Final!!! Yes! Det hade jag aldrig trott!

5 st gick till Final!
Annie Mist Thorisdottir från Island
Samantha Briggs från UK
Jenny Jacobsen - Sverige
Kristin Andersson från Sverige - CrossFit Malmö
Hrund Scheving från Danmark CrossFit OBBC

Kul att Kristin gick vidare till Final!!

Finalwoden var:

Perform 2 rounds of each of the following triplets:

Triplet A)

400 m row
10 ring dips
20 goblet squats w/KB 32/24 kg.
Triplet B)

10 chest to bar pull-ups
20 KB swings 32/24 kg.
400 m. run
Fastest athlete wins!

Jag kämpade mig igenom:-) Tufft med både rodd och löpning för mig, och mina underarmar ville inte alls svinga 24 kg.. Men det gick och räckte till en 3:e plats!
Tack till alla som pushade mig igenom löpningen på sista woden! Det behövdes..:)



Otroligt nöjd med dagen! För mer foton och filmer se Fit as fuck hemsida
Stort tack till Sarah och Ditte som anordnade tävlingen! Och till CrossGym som sponsrade med vikter, skivstänger osv.. till tävlingen!

Hela resultatlistan kommer snart! Och fler reflektioner över tävlingen kommer i nästa inlägg!
Läs Uppsalamaffians inlägg om tävlingen!

Ni har väl köpt CrossFit Nordic nya t-shirt?


Kolla in fler bilder!

Jenny

21 september 2010

Helt oplanerat och oväntat PB!

Åkte in till Nordic i morse för att köra lite Snatch!
Skulle egentligen övat teknik bara, men det gick över förväntan, och kändes så bra, så jag satte ett PB på 52.5 kg!

Tjoho vad glad jag blev!!

Nu är Finalpasset släppt!

WOD:

Perform 2 rounds of each of the following triplets:

Triplet A)

400 m run
10 ring dips
20 goblet squats w/KB 32/24 kg.
Triplet B)

400 m row
10 chest to bar pull-ups
20 KB swings 32/24 kg.
20 min time limit!

Sista passet går 19.00! Endast 5 damer går till Final!

20 september 2010

Passen börjar annonseras ut inför helgen..

Nu har passen börjat annonseras ut till tävlingen.

Wod 2:

“STRONG RASMUS”

7 MIN AMRAP:

10 KB SNATCHES 32/24 KG (SCALING: KB SWINGS)
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
10 BURPEES
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
ETC…

Alla kände ju till denna, de har dock skalat ner den något, vilket var bra:-)
Testade på KB snatch i söndags, och det gick bra. Skönt, behöver inte skala..

Testade på lite " Skills" den dagen också. Pistoler och hopprep!
___________________

Wod 3:

“CROSSFIT TOTAL II” : 1 RM CLEAN ANYHOW, 1 RM OVERHEAD SQUAT, 1 RM BENCH PRESS

The athletes have 9 min to establish a 1 RM in the 3 lifts. 3 attempts are allowed on each lift. Warm up must be done prior to the start of event.

A FAILED LIFT WILL ALSO BE COUNTED AS AN ATTEMPT.

Känns riktigt bra faktiskt! Glad att det inte blev max knäböj:-)
___________________


De har cut-offs efter Wod 2, så är man sämre än top 20 så får man inte tävla vidare.. Gäller att prestera bra!
Läs om det här!
Mitt mål är att bli top 10 iallafall!

Träningen idag blev:
Sprang 1 km - 4.25
Gick in och körde lite teknik på frivändningar
Sprang 1 km - 4 min

Bakade förresten brödet Jonna rekommenderade! Kanongott! Inget mjöl, passar glutenallergiker perfekt
Richard, Christel och lilla Ellie var på besök i söndags, och Christel som är Glutenallergiker tyckte brödet var kanon!
Testa!

17 september 2010

Tack Jonna för PB!

Skulle springa 5 km idag! Det fick bli på löparband. Ont om tid men löpningen skulle bli av!
Alla löparbanden upptagna.. Skräp också!

Läste tidigare på Jonnas blog att hon gjort PB i bänkpress idag. 72.5 kg! Grattis till det:-) Har aldrig prövat mitt max i bänk, ja, varför inte? Kunde ju ändå inte börja springa..

72.5 kg PB! Tack Jonna för Inspirationen!
Var tvungen att prova 75 kg, men det blev en miss! Klart nöjd!

Tiden sprang iväg och det blev endast löpning 2.5 km
Tid: 10:40

Nu är det Mysfredag!!!

Trevlig helg på er!

16 september 2010

Kul pass, men på fel ställe..

Passet idag:

Annie med en liten twist!

3 min:
50 Double unders
50 Situps
På den tid som är kvar av 3 min gör du så många Ground to overhead på 50 kg. I mitt fall Clean and jerk
Vila 1 minut
3 min:
40 Double unders
40 situps
På den tid som är kvar av 3 min gör du så många Ground to overhead på 50 kg.
Vila 1 minut
3 min
30 Double unders osv... ner till 10 DU och 10 situps

Poängen är antalet Ground to overhead
Min poäng blev 53

Passet var riktigt kul, men jag utförde det på Sturebadet Haga i gymet kl: 17:30.
Ja, ni fattar! Fullt med folk! Inte helt optimalt..

Passet gick ok, borde dock värmt upp mer! Och jag har fortfarande träningsvärk i magen sen Michael i förra veckan!?

Det känns ändå bra i kroppen, och jag ser faktiskt fram emot att tävla nästa helg!

15 september 2010

Oväntat PB!

5-5-5-5-5 OHS på schemat idag.

Ganska trött i axlarna efter tidigare passen i veckan så mina 5:or kändes inte helt lätta..

1. 50 - 55 - 57.5 - 60 ( miss ) - 62.5 PB!

Handlederna kändes ordentligt idag!
Kände mig totalt ofokuserad och efter missen på 60 kg så bestämde mig för att testa mitt max istället.


Jag fick till en på 70 kg!!
(Jag väger 58 kg, så jag är verkligen supernöjd med detta)
Det hade jag inte alls förväntat mig!

Gjorde ett försök på 72.5 kg, men det blev en miss - fick ej stången ovanför huvudet ens..

Gick faktiskt tillbaka till mina 5:or och satte ett PB där med på 62.5 kg!

Vilken bra dag det blev!