Vilken kul helg det har varit!
I fredags åkte jag,
Mads och
Richard Sandberg ner till Köpenhamn.
Jag skulle tävla, Mads var huvuddomare för tävlingen och Richard skulle döma, och även vara ansvarig för Event 2.
Första stoppet på vägen ner till Danmark blev på Max!
På lördagen var det tävling då! Några av de tävlande
Lauren
Numi
Amazonkvinnan
Sarah Grey
Några i Uppsalamaffian ( och jag )
Min älskade Man och Sarah
Första passet var " Skill session"
De du skulle klara var:
MUSCLE-UPS (4 reps)
SQUAT SNATCH ( 1 rep 45 kg)
PISTOLS (10 rep /each leg)
ROPE CLIMB (1 x up)
500 M ROW (sub 1:50)
HANDSTAND PUSH-UPS (10 reps)
DOUBLE UNDERS (30 reps unbroken)
Det var faktiskt endast 3 tjejer av alla 30 som klarade alla skills, och jag var en av dem:-)
Fick även till ett PB på rodden - 500 m på 1.44 min
Andra passet var " Strong Rasmus"
Amrap 7 min:
10 KB SNATCHES 32/24 KG – 5 EACH ARM (SCALING: KB SWINGS)
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
10 BURPEES
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
ETC…
Fick till 63 reps - låg tvåa efter denna gren. Nu raderades alla tidigare poäng och top 20 kvinnor gick vidare till gren 3!
Linda Altemark gick vidare då hon låg på 18:e plats:-) Lindas första tävling!
Tredje passet var:
“CROSSFIT TOTAL II” :
1 RM CLEAN ANYHOW, 1 RM OVERHEAD SQUAT, 1 RM BENCH PRESS
Resultatet:
70 kg OHS - 70 kg clean PB! 65 kg bänkpress:(
Total: 205