24 oktober 2009

Lördagsbrunch, och träning så klart!

Precis hemkommen från lördagsbrunch! Tessan, Johanna ( två av mina allra bästa vänner) och jag träffades på Haga Forum åt brunch! Mycket trevligt!
Brunchen bjöd på: Ceasarsallad, ägg, bacon, sill, potatis, kyckling, sallad, olika ostar mm.. vitt bröd:) Smaskens, det blir inte ofta. Och desserter!! Chokladkaka med grädde, äppelkaka med vaniljsås mm..

Träningen då!
Ont om tid i veckan, och träningen har blivit lite ostrukturerad..
Det blev dessvärre ingen träning i onsdags, sen var det inplanerad vila på torsdagen.

Fredag då:
Dagens pass var enligt hemsidan tunga thrusters och repklättring! Hmm.. Inget rep på Haga, så det fick bli en modifiering av den.

Värmde upp med löpning

Det blev:
40 kg Thrusters 21 rep
KB swings ( 16 kg ) 21 rep
40 kg Thrusters 15 rep
KB swings ( 16 kg ) 15 rep
40 kg Thrusters 9 rep
KB swings ( 16 kg ) 9 rep

Tanken var att jag skulle köra med 24 kg KB men bägge var upptagna..
Passet gick för jävla dåligt, fick dela upp mina Thrusters såklart, men vilade alldeles för länge!
Tid: 7.21

Det blev ett Naprapatbesök hos David på em. Stel i sätet, vem jag?:)
Kan varmt rekommendera David för alla ni som är i behov av en Naprapat! Skönt med någon som tränar CrossFit! Man behöver inte förklara vad det är man håller på med:)

Idag ska jag och Mads försöka få till träning tillsammans. Tunga marklyft står på schemat för mig. Får se hur det går! Sist gick det åt skogen:(

En vecka kvar till tävling!
Jag vet faktiskt inte hur jag laddar upp inför en tävling.. Jag tränar på som vanligt bara. Man vet ju inte vad som kommer!?
Det är ju en utomhusaktivitet på schemat. Jag gissar på löpning. Eller någon kombo alá SM:s första pass. Kallt lär det ju bli iallafall!

Ångest får jag alltid inför tävlingar. Man börjar intala sig själv att man inte är bra nog osv..
Samtidigt så tycker jag ju om att tävla och skulle aldrig avstå från en tävling där man har möjlighet att vara med i. Kul ska det bli!

/Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Kære Jenny.
Brunchen lyder som noget jeg gerne vil byde på næste gang jeg er i Stockholm ;-))
Knus til jer alle tre xxoo

Ang. næste weekend, så tvivler vi ikke på dig. Du er så forberedt og så veltrænet. Du er den bedste.