8 december 2009

Clean and Jerks

Körde Clean and jerks idag. ( Split Jerks )
Blev förvirrad och trodde passet var Clean and Jerks men gårdagens pass var ju enbart Split Jerks!
Strunt samma:)

Kom upp till 63.6 kg! Vilket var ett Pr, men jag var inte nöjd.. 63.6 kg gick hur bra som helst, men 65 kg gick inte! Jag fick upp vikten till axlarna utan problem men den ville inte över huvudet. Nästa gång så!

På kvällen mötte jag upp en gammal kollega som ville lära sig lite CrossFit tekniker ( marklyft och SDHP ) Efter det fick hon och jag fick till ett kort pass tillsammans.

21-15-9 av:
Pullups
Burpees

Tid 4:02

Kram Jenny

5 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Starkt. Och snabbt!

Partner-WOD av det där med Mads?

David Englund sa...

Starkt och grattis till PR! Öppna höften mer bara(har för mig att du har sagt att MAds har varit på dig om det :P) så komemr den upp över huvudet.
Tack för inspirationen att tackla BW Fran igen!

Jenny sa...

Martin! Tack, ja såklart det ska bli en partner WOD!!

David: tack, du har helt rätt, höfetn ja..
Lycka till på BW Fran, jag är säker på att du kommer hamna runt 3 min:)

Unknown sa...

Stark du är !!!!
Jag gjorde precis min första Clean Jerk igår 28,5 kilo....känns som en ocean i mellan! :-)
Man måste ju börja någonstans.

Hej.

Jenny sa...

Sarah! Tack:) Det är väldigt mycket teknik, och jag är säker på att oceanen kommer minska väldigt fort:)
Trevlig helg!!