2 januari 2010

Koder!?



Nytt År, nya utmaningar! Tex att lära sig OPT:s programmering verkar inte helt enkelt.. Trodde jag hade dagens träningspass helt klart för mig tills jag låg på 9:onde varvet och insåg att jag gjorde chin upsen helt omvänt! Jag gjorde 3 sek upp och 1 sek ner istället för 1 sek upp och 3 sek ner. Iallafall så var detta andra passet med OPT:s programmering!
Det var jobbigt hur som helst!

Training:
A1. OHS @ 3010 - 10 x 10; 90 sec rest
A2. Supinated Strict Chin Ups @ 3010; 10 x 10; rest 90 sec
+
GHD Sit Ups - 3 sets of 25

post loads used to comments
get deep on squats
pay attention to tempo; no rest is to be taken at bottom or top of either movement
the goal is challenging sets for 1-5, tough for 6-8 and barely make-able for 9-10

Började med 35 kg på OHS
1. OHS= Obrutet - Chin ups= obrutet
2. OHS= Obrutet - Chin ups= 8-2
3. OHS= Obrutet -Chin ups= 5-2-2-1 ( herregud vad jobbigt med strikta pullups!! )
4. OHS= Obrutet -Chin ups= 6-2-2
OHS kändes för lätta så jag la på 5 kg till, så jag hade 40 kg )
5. OHS= Obrutet - Chin ups 5-3-2
6. OHS= Obrutet - Chin ups= 5-2-3
7. OHS= 6-2-2 - Chin ups= 5-3
8. OHS= 6-3-2 - Chin ups= 5-3-2, sista 2 med assisterade hjälp
9. OHS= 1 ( tappade balansen) 5-4- Chin ups= 5-1-1-3, sista tre med ass hjälp
10. OHS= 7-3- Chin ups= 5-1-4, sista 4 md ass hjälp

Ovant men kul!

Avslutade med 3 set av 25 GHD!

/Jenny

3 kommentarer:

David Englund sa...

Kul att vi är rätt många som OPT:ar nu! Läs FAQen noggrannt så slipper du bli förvirrad i fortsättningen. I värsta fall får man ju ringa OPT-proffset Martin(även fast han luras ibland)

Grymt stark PC iförrgår förresten, snyggt!

Jenny sa...

Tack David! Ja, Martin är ju rätt insatt nu:) Många samtal lär det bli! Kanske kan vi lida igenom ett pass tlllsammans någongång?:)

Richard sa...

Bra Jenny! Kör du på så här kommer du lätt vidare till Aromas.