10 mars 2010

Träning i byggdammet hos CrossFit Nordic!!

Igår tränade jag på morgonen, fick inte till dubbelpass enligt schema pga tidsbrist!

5 sets for max weight used:
Power Clean x 1
Front Squat x 1
Push Press Overhead to back rack x 1
Back Squat x 1
Push Press Overhead to front rack x 1
repeat sequence 7 times; weight cannot rest on ground in set
rest EXACTLY 5 min b/t sets

Oj,vad tungt! Visste inte alls vad jag hade att vänta mig!
40 kg på första, kändes bra!
40 kg på andra också! Helt ok.
Ökade till 45 på tredje - Gjorde 3 sen tog det stopp. bröt upp resterande i ettor!
Gick ner till 42.5 på fjärde
Hade 42.5 på sista varvet också!

Dubbelpass blev idag istället!
Utförde del 1 i morse

Stressad som vanligt. Vilan skulle varit 2 min mellan varje set men det fick bli kortare vila.

Row Sprints:
60 sec @ 95%
1 min rest x 5
1. 282
2. 274
3. 270
4.268
5. 265

30 sec @ 100%
30 sek rest x 5
1. 145
2. 144
3. 141
4. 137
5. 141

Andra passet för idag:
Death by pullups followed by death by burpees!

Running Clock CTB unbroken chin ups
rest 2 min
Running Clock Burpees
(once you begin chin up set, you cannot break by coming off bar OR by hanging - i.e. you must be constantly moving; either constitutes a stoppage; chest to deck and jump with arms fully extended straight overhead at top of burpees)

Passet utfördes i CrossFit Nordics lokal! Pullups räcket är ju på plats och burpees behövs ju bara ett golv för!
Det var självklart att jag skulle köra där:) Så i byggdammet utfördes det första CF-passet:)

Så.. En pullup under första minuten - 2 andra minuten - 3 tredje osv..
Jag kom upp till 10 fulla varv+ 7 st på elfte
Riktigt missnöjd med det! Jag kom inte upp och träffade med bröstet på varv elva så då var det ju kört!

Burpees kom jag upp till 16 full varv . Hade inte klarat 17 fulla varv men borde ha kört så många jag kunde på 17:e minuten


Så här glad bli man om man tränar hos grabbarna på CrossFit Nordic:)

Det kommer bli så bra när det blir färdigt, vilket är på Måndag!! Teckna kort om ni inte redan gjort det!

Vi ses!

5 kommentarer:

Richard sa...

Du är så grym Jenny. Snart kämpar vi kanske ihop : )

Jenny sa...

Självklart gör vi det Richard!!
Det kommer bli såå bra:-)

Unknown sa...

Tjoho!
Kul att du fick inviga nya boxen lite.
Du är en inspiration!!!

Martin Altemark sa...

Ha! Där fick du! :-)

bra jobbat menar jag. Rodden är riktigt bra. Du borde kunna ro bättre på längre distanser. Förmågan att generera kraft på roddmaskinen saknas tydligen inte.

Är det mentalt, eller har roddtekniken helt enkelt blivit bättre nu?

Jenny sa...

Tack Sarah!

Tack Martin! jag saknar uthållighet tror jag.. Är bättre på korta distanser!
Mads har gett mig några bra tips och efter mycket rodd på senste så tror jag att det börjar sjunka in:-)