17 april 2010

3 veckor till Regionals...

... Och kroppen känns inte alls på topp! Inför Sectionals var jag sjukt taggad och allt flöt på!
Nu har jag fått värk i armarna, och kroppen känns tung!

Idag skulle jag kört frivändningar och bänkpress till en början, men jag valde att köra det andra passet först av olika anledningar.

3 varv på tid av:
21 Thrusters
7 muscleups

Jag körde upp handen förra helgen, men jag prövade ändå med muscle-ups. Första 21 thrusters kändes bra men efter 2 muscle-ups så gav jag upp! Det gick absolut inte.. Såret gjorde för ont.
Gav upp och körde en Chest to bar Fran istället.

21-15-9
Thrusters 30 kg
CTB pullups

Ok, jag hade verkligen ingen kraft i kroppen, och armarna började värka! Jag körde dock klart och min tid blev usla 5:49 tror jag.
Sen jag körde mina muscle-ups förra helgen så har armar och axlar ömmat! Jag är ju överkropps stark så det gör nog inget att vila överkroppen ett tag.
Jag har kört dubbla pass vissa dagar, som skulle körts med ex antal timmar mellan. Stressat mig igenom vissa pass också. Kanske är de det som satt sina spår? Men vilken förälder som dessutom arbetar fulltid har tid med att springa till gymet 2 ggr/ dag?

Får fokusera på det jag är allra sämst på bara! Löpning, knäböj, boxjumps osv...

Efter lite vila körde jag:

Så många varv du kan på 12 min av:
16 Utfallshopp
8 boxjump
16 situps
Jag var 2 situps från att klara 11 varv. Kändes bra!

Vi får se hur programmeringen kommer se ut för mig sen kommande veckan. Har fått ganska många bra råd i allafall!
Vill absolut inte skada mig till Regionals.

Kram på er!
Jenny

5 kommentarer:

Unknown sa...

heja dej Jenny !!!!
Du är så bra !
Grym!
Kämpar som en hjältinna du är !
Kram
sarah

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

heja dej Jenny !!!!
Du är så bra !
Grym!
Kämpar som en hjältinna du är !
Kram
sarah

Jenny sa...

Tack Sarah! Du är för go:)

Martina sa...

Du ÄR grym och det kommer att gå bra! Det är bara en av kroppens små egenheter..den gör så ibland för att visa vem som egentligen bestämmer :)
Vi får ta ett ordentligt böjpass du och jag någon dag! För DÄR är jag iaf stark :)
Kram på sig!