20 juni 2010

Helgens träning!

Fredagens träningspass blev:
3 varv av:
Amrap Double unders 45 sek
vila 15 sek
Amrap pullups
74/20-68/15-68/15

Sen:
Back squat 60 kg stege 1-6
Jumps squats 20 kg 6X6
GHD 20X3


Söndagen då..
Jag, Sisi och Anna Bojlert bestämde att vi skulle träffas på CFN för att träna. Vi alla hade med oss våra barn, och det gör jag nog inte om:-)
Rasmus var på ett jäkla humör och blev helt galen när han var tvungen att dela med sig ringarna.. Grät och skrek.. Han har sovit dåligt hela helgen, jag får skylla på det.

Jag gjorde ett försök att köra passet jag såg på Blair Morrisons blog!

35 kg på stången 10 varv
1 Power snatch
2 OHS
3 Power cleans
4 Thrusters
5 backsquats
6 burpee with a lateral jump

Insåg ganska snabbt att jag aldrig skulle kunna genomföra 10 varv med en sur Rasmus..
Stannade på 3 varv och förstod att han behövde äta mat! Thaimat blev det!

Nu fins det 2 pass jag gärna gör om! Denna och " seven"
Seven tänkte jag köra med David om han fortfarande är på!

Jag och Rasmus

StarkSisi med Alma och Octavio

Anna och Tyra


Martin Altemark hade ett inlägg på sin blog häromdagen ang Vad har DU för mål?
Jättebra inlägg, jag kände mig väldigt träffad av början av inlägget..
Det var svårt att komma på just då vad mina mål var. Mitt mål för 2010 var ju att kvala in till Spelen.. Detta var vad jag kom på just då:
Stressa mindre!!
Bli bättre på olympiska lyft
15 OHS på kroppsvikt
Stretcha mer och gå på mer massage:-)

Ett mål som jag glömde var att jag vill bli bättre på löpning!
Susanne får valla runt mig i Hagaparken! Susanne är hon som ställde sig och gjorde upphopp i väntan på att jag skulle komma ifatt henne när jag stannade för att knyta skorna.. Perfekt draghjälp:-)
Några fler som har mål för 2010?

I morgon blir det vila!

Kram på er!

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Så! Nu har du ställt upp mål. Vad ska du då ha för metod för att nå målen? Hur blir man stark nog att göra 15xBW OHSQ? Och hur får man tid att strectha och få massage? Och..? Nästa inlägg tack!

Jenny sa...

Jag tar ju Privatlektioner i olympiska lyft:-)
Ja ja, nästa inlägg kommer!!