18 december 2010

Fredagsmorgon på Nordic!

I fredags lämnade jag Rasmus tidigt på dagis och åkte in till Nordic och var med på 07.00 passet! Mads höll i passet!
Det blir mer och mer sällan jag och Mads får ihop träningspass tillsammans, och jag kommer inte ihåg när jag var med på ett pass han höll i, så detta var verkligen lyx!
Jag har en fantastisk Man = )

Snodde denna film från Mickes blog!



Dagens Pass

Turkish get-up 1-1-1-1, 80%

Därefter.. I par, på tid, 5 varv av:
5 two man hang power clean and push press (50/30kg)
8 teampull-ups (8 var)
10 burpees (helt i synk med varandra)
4 under hunden (4 var)

Vi var ojämnt antal deltagare så jag körde mina hang power clean and push press själv.
Så mitt pass såg ut som följande:

5 varv av:
5 Hang power clean and push press 55 kg
8 pullups
10 burpees i synk
4 under hunden

Jag körde delar av passet med Klara och Susanne = ) Jättekul och peppande att köra tillsammans med andra!

Lördag:
Varje år åker vi, Sturebadet Haga ut till olika centrum och säljer presentkort.
Så jag står just nu i Sollentuna Centrum.
Jag ville träna innan för jag slutar 20.00 ikväll..

Så jag åkte in till jobbet i morse och tränade.

Barbell complex
Stege 1-5 av:

Front squat 40 kg
Hang squat clean 40 kg
Push jerk 40 kg
Squat 40 kg
OHS 40 kg
Mads special
( pullup, K2E )

Efter det blev det gående utfallsteg med 12 kg hantlar
20x3

Ganska kort pass, men det räckte denna morgon!

Hittade denna video som jag gillade!

/Jenny

4 kommentarer:

Bear sa...

Roligt pass! :)

Anna B sa...

Förlåt, det var jag som saknades på passet! :D
Dagen efter julfest och febrig tvååring satte käppar i hjulet. Jag HADE tänkt åka, men om sanningen ska fram var jag rätt glad åt min feberunge när jag vaknade fyra timmar efter att jag hade lagt mig...

//A

Jenny sa...

Björn: Ja visst! Prova!
Anna: Åh, det hade varit jättekul att köra med dig! Nästa gång! Brukar du träna på fredagmornar??

Anna B sa...

Japp, alltid! Må, ons, fre kl 7.00. Alltså om det inte kommer julfester, sjuka ungar, luciafirande etc emellan tex. Men jag BRUKAR verkligen göra allt för att få till morgonträningen, för det finns liksom inga alternativ just nu i min vardag... (läs: jag är för dålig på hemmaträning...)
Så, jag har precis packat väskan och gjort i ordning morgondagens frukost!
//A