2 januari 2011

Årsbokslut

Hade en väldigt trevlig Nyårsafton med trevligt sällskap och god mat! Richards Fru Christel
( Som är världens coolaste ) tyckte vi skulle ha årsbokslut!

Detta innebar:
2010 - Säg 3 saker du är tacksam över med året som gått
2011 - Säg 3 saker du ser fram emot inför nästa år

2010
1. CrossFit Nordic öppnade!
2. Mitt arbete - jag är väldigt glad att jag fått möjlighet att arbeta mer med träning ( även om det inte endast är CF )
3. Nöjd med tävling/träningsresultat, trots skador

2011
1. Jag har en känsla av att 2011 kommer bli ett kanon år! Jag kan inte riktigt förklara varför, men jag har verkligen den känslan!
2. Ta ett ordentligt tag om träningen igen!
3. Jag är väldigt glad över min Mans utveckling inom CrossFit och jag hoppas fler dörrar öppnas för honom!

För er som inte ännu tecknat kort på CFN! GÖR DET!
Varför?
Ni kommer utvecklas som atleter, och ni har de bästa Tränarna till hjälp!
Förutom det så är det alltid grym stämning där och man blir otroligt inspirerad!



Träning då:
Jag ska följa CrossFit 3D´s hemsida, men det börjar inte förräns imorgon.

Mitt år började ganska lugnt, men som tur var: på CrossFit Nordic = )
Så idag blev det:

6 varv av:
4/4 One arm snatch 24 kg
8 Rullningar
8 Chest to bar Pullups
6 Armhävning med klapp

Tror tiden blev 15 min något.
Avslutade med lite Russian toes to bar och Hollow rocks.


Det har varit mycket prat om Dieter ( Se Mads inlägg ) som ska följas, vad ska du inte äta, vad ska du äta osv..

För min egen del så har jag hittat det som funkar för mig!
95% Paleo diet

Jag behåller kaffet med mjölken ( Har testat kokosmjölk i och det funkar alldeles utmärkt )
Har ibland grädde, men oftast Valios röda laktosfria.

Jag äter nästan alltid lika varje dag:
Frukost:
Varje dag: Ägg, kokosfett till frukost ( ibland färska bär )
Kaffe till!

Mellanmålet varierar:
1. Makrill, mandlar och morot
2. Ägg, cashewnötter och frukt
3. Kyckling, valnötter, morot
Mm..

Lunchen varierar också, men försöker alltid att äta mycket grönsaker till lunch!
( Kött, fisk eller fågel till ) Någon fettkälla också.
Älskar kokosmjölk så det blir en del sånt också.

Mellis som ovan

Middagen ser ungefär ut som lunchen.

Ja, jag äter 5 ggr/dag och det funkar för mig! Blir jag sugen på något mellan målen så dricker jag vatten!

Jag känner att mitt grönsaksintag dämpar mitt sockersug
( även om det inte är stort )
Jag äter max 2 frukter/dag. Lägger den ena efter träningen.

På mina ätardagar? Då äter jag det jag är sugen på, men undviker gärna gluten.

Kram Jenny

Inga kommentarer: