23 maj 2011

Skön helg och lite träning förstås!


Medans Teamet har varit i Örebro och haft kul så har jag och Rasmus slappat på landet!


Det blev lite träning på lördagen som bestod av 1 km löpning ca..
Och 30 HSPU, följt av några Kb svingar 24 kg.

Löpningen kändes riktigt bra, alltid skönt att springa på landet!
Jag ställde mig på min veranda och gjorde mina HSPU mot dörren, men upptäckte snart att jag inte var ensam..
Myrstack under verandan..
Göra HSPU:er med hundratals pissmyror är inte att rekommendera!!

Efter det KB svingar 24 kg 15X3

Ja, inte mycket till träning men lite iallafall!

Rasmus red för första gången på en häst i helgen!
Utan sadel och allt! Och jag fick inte hålla i honom =)



Vilade söndag och njöt mest av vädret!

Idag tränade jag på jobbet:

4 varv av:

20 butterfly pullups
20 Svingar 16 kg
20 Double unders
20 burpees
Vila mellan 2.30 min mellan varven

Första varvet tog mig 2:19 min
Andra varvet tror jag tog 2:40 min
Vilade mer än 4 min
Tredje varvet tog mina underarmar helt slut! Jag kunde inte ens hålla i Kettlebellen..
Dags för ett besök hos kiropraktorn!
Fjärde varvet gjordes med 15 reps av varje.

Fick till mina butterfly pullups hyfstat bra! Vill kunna göra dem på tävlingen.
Och det var inte bara jag som fick till dem =)
Grattis Christian!!!

Imorgon bitti ska jag träna med Ellinor och Louise på Nordic!


Kram på er!

Inga kommentarer: