18 maj 2011

Två veckor till Regionals

Dryga 2 veckor kvar till Regionals.. Kroppen känns ok, underarmarna sådär, men jag försöker tänka positivt och ha kul!
Träningen går iallafall ok.
18 maj ( idag, är den sista dagen att anmäla sig till Regionals ) just nu är det endast 29 kvinnliga atleter från Europa som ska tävla individuellt. Det är många som tävlar i Team verkar det som..
Jag och Louise är iallafall anmälda =)

Träningen då:

Tränade med Ellinor igår!
Passet blev:
Split jerk 5-5-5-5-5
Gick upp till 65 kg
Sen:
15-12-9 Squat snatch 40 kg
30-24-18 Ring dips

Då vi tränade på Sturebadet så är det nästan omöjligt att ta tid då man behöver dela skivstång osv.. för att inte ta upp för mycket plats. Men vi kämpade på och det kändes ok! Tungt pass!
Trött i ländryggen efter helgen!

Idag åkte jag till Nordic och var med på 8.00 passet!

Overhead squat 5-5-5-5-5 repetitioner på 90% av din kapacitet

Därefter..
På tid, 4 varv av:

5 Overhead squat 45kg
10 Knäböj (high bar, samma vikt)
10 Wall ball 6kg, 3m
10 Liggande Fällkniv med medicinboll (samma boll)

Ok, jag körde split jerks och squat snatch igår.. Kanske inte det mysigaste passet att köra idag..
Men jag körde och fick en tid på:
9:54 min!

I helgen drar Reebok teamet till Örebro!
Dessvärre kan jag inte följa med =(
Jag får spendera helgen med vår underbara son och det är ju faktiskt det bästa som finns =)


Nästa helg drar Teamet till CrossFit Uppsala! Läs mer om helgen här

Kram på er!

4 kommentarer:

Andreas sa...

Din ländrygg också? Jag krampade ihop totalt idag när jag skulle träna.

Jag tror för övrigt att du kommer gå vidare!

Bear sa...

Kör hårt på Regionals Jenny och välkommen till Uppsala! :)

Martina sa...

Kör hårt nu sweetie!
kram!

Jenny sa...

ja, ländryggen var riktigt trött! Jag gör mitt absolut bästa för att representera Sverige =)
Björn! I will!! Och tack, ser fram emot det!
Martina: You bet I will!