25 september 2011

Coach Rasmus!

Lollo, Christian och jag tränade på Nordic idag!

Christian körde lite innan, och jag och Lollo körde på varsitt håll.
Alla har vi ju olika programmerare inför SM.

Jag är lite halvroslig i halsen och känner mig inte 100% bra, men passet var precis lagom.

Clean and jerk
75%-80%-85% på minuten x 3
52.5 kg - 56 kg- 60 kg

Kändes bra! Jag hade ju Coach Rasmus med mig som gav instruktioner hur jag skulle göra:-)


Alltså:
Pressa ner, vrid ner armarna , pressa ner hela armen, gör musklerna och vrid, och så gör du med armen så här.
Sen spänner du skelettet så du får mer energi:)

Efter det var det:
5 varv av:
5 marklyft 80 kg
100 m sprint
3 min vila mellan varven

Efter passet så fick jag behandling av Christian:-)
Det gjorde förbannat ont, men det var välbehövligt!
Stort tack Christian!!
Mina ljumskar och säte känns otroligt mycket bättre!

Bjuder på lite foton och film från lördagens utmaning i Uppsala!
Kolla in Team Reebok sidan

Kram på er!

Inga kommentarer: