2 januari 2012

PB i frivändning

Näst sista passet på GVT idag, och på schemat var bröst och rygg. Jag valde att köra det sista passet på GVT vilket var frivändingar för mina axlar och underarmar är aningen möra. Behöver verkligen massage..

Passet var:

Power clean 3 reps x 2 set , 70 kg
Hang power clean 3 reps x 2 set, 62,5 kg
Clean 1 rep x 6 set, 77,5 kg

Hmm.. Jag skulle inte bara sätta personligt rekord i frivänding med 5 kg ökning utan jag skulle göra det 6 ggr!

Fick otrolig kramp i ländryggen, har aldrig varit med om det tidigare, så något PB hade jag inte förväntat mig idag.

Jag började med 70 kg på frivändning och ökade till 75 kg. Och där satt den:)
Det kändes skönt.

Testade med 77,5 kg, kom under vikten men orkade inte pressa upp den.
Behöver bara nöta, så tror jag att den sitter snart.

Är otroligt nöjd med 75 kg!

Sen var det dags för en metcon. Hade ingen större lust att köra själv..
Som tur var skulle Erik precis träna och han hakade på!

Passet blev:
5 varv av:
3 push press med KB ( Erik körde med 32 kg och jag 20 kg)
10 Toes to bar
15 wallball 8/6 kg

Toes to bar blev jättejobbiga!
Tack Erik för du hakade på! Jag behövde någon som pushade mig.
Skoj:)

Här är filmen på min viktade pullups på + 33,75 kg från i lördags.



Kram på er!

4 kommentarer:

David Englund sa...

Grattis igen till frivändningen, 77,5kg sitter nästa gång, du satt ju så fint under!

Grym WPU, såg lätt ut också!

Jonna sa...

Satan vad stark du blivit!
Klart du har 77,5 kg!!

Chrille Krokodil sa...

Känns som någon är på gång!
Shit vad du är stark! Grattis utav bara fasen!

Jenny sa...

Tack snälla ni!!!