7 augusti 2009

Tunga power cleans

Då jag inte har tillgång till rep så blev gårdagens pass:
3 varv av:
21 L-pullups
3 MU

Passet tog en evighet, bägge övningarna tillhör inte mina favoriter precis.. Hade väldigt många misslyckade försök på MU. Jag fattar inte!? Vad är det som gör att jag inte kan??
Tid: 21:10

Idag var det egentligen vila men då jag ska besöka en kompis imorgon så blev vilodagen imorogn lördag istället!

Så idag tränade jag med Susanne igen! Jag blev inspirerad av Björn och Martin som körde detta pass igår!

12-9-6-3 av:
Power cleans
Ring dips

Björn och Martin körde på 82,5 kg på frivändningarna så jag satsade på 60 kg. Men när jag lassade på 60 kg på stången så började jag känna mig osäker på att jag skulle klara det. Jag hade ingen talk och jag började tveka på att jag kunde få upp vikten.
Provade, tvekade och det gick åt skogen.. Provade igen och det gick bra!
Började köra passet, gjorde 2 rep, sen började jag fega ur igen..
Jag hade laddat en annan stång med 50 kg så jag fortsatte med 50 kg istället.

Tiden blev 4:47 ( Hade blivit betydligt sämre med 60 kg på stången )

Susanne som körde med mig hade 30 kg på stången och körde dipsen i maskin, fick tiden 4:37!
Bra jobbat tjejen! Kul att träna med dig:)

Trevlig helg på er!

/Jenny

2 kommentarer:

Bear sa...

Alltså, Muscle ups ÄR tunga!

Du hade ju definitivt kunnat genomföra det där med 60 kg, för dig hade det bara tagit längre tid. Roligt att vi kunde inspirera! :)

Jenny sa...

Jag ska absolut pröva med 60 kg nästa gång! Lite talk och envishet så:)