9 juni 2010

Dagens pass och några tillbaka blickar..

Tränade med Mads idag! Det är inte ofta han och jag får till gemensamma träningspass.

Passet blev:
5 set av:
Over head squat 40 kg - 10 rep - kändes stabilt och bra.
Sen blev det 5 rep:
45kg-50kg-55kg

Handlederna kändes, men vikten var det inga problem med! Ett utav mina mål 2009 var att sätta 15 st OHS på kroppsvikt. Det uppnådde jag inte, men det känns inte helt omöjligt att klara det år 2010! Jag väger ju 58 kg, så det är ju bara 3 kg mer på stången och 10 st till! Hmm.. Riktigt så enkelt är det inte, men målet ska jag klara!

Mads körde bredvid, med betydligt mycket mer vikt dock:-) Hans OHS är perfekta! (Det håller han säkert inte med om själv, men jag tyckte det såg väldigt bra ut)

Efteråt kom Mads på en cirkel som vi körde!
5 varv på tid av:
10 Toes to bar
7 boxjumps ( 70 cm )
2 Muscle ups

Tid: 10:55
Jag var väldigt försiktig när jag gjorde mina MU då mina axlar och armar precis blivit bra. Eller bättre.. TTB och BJ kändes bra.

Jag och Mads började träna CF för ca 3 år sedan. Tänk vad mycket man lärt sig på dessa år, och vad man utvecklats som atlet!

Jag satt och kollade på bilder från när vi var i Santa Cruz jan 2008 - då hade vi tränat CF i ca 9 månader. Jag passade då på att ta några PT lektioner med Annie Sakamoto och efter detta pass hade Mads precis lärt sig göra MU:)


Jenny marklyfter

Söta Rasmus!


Kram på er!
Jenny

Inga kommentarer: