12 augusti 2010

Det tar sig!

Fit as Fuck tävlingen som ska hållas i september har avslöjat 3:e passet i tävlingen!

The third workout will be a heavy event.
Each competitor will do a maximum of 9 lifts – duration will be 10 mins.
In order to perform well in this event, the athlete must be strong (!), but also able to prioritize and make a good stategy …
If you want to be well prepared, test your 1 RM in the classic CrossFit lifts.

Nyfiken på vilka lyft de väljer! Känner på mig att marklyft inte kommer med..

Dagens träning då!

Kroppen känns riktigt bra efter gårdagen! Känner av rygg och baksida lår, men annars är det riktigt bra!
Knäböj på schemat idag, något som jag definitivt behöver bli starkare i!

21-15-9 av:

Back squat 60 kg
Handstand push ups

Tid: 9.21

Knäböjen var tunga, men kändes faktiskt ok! David tyckte mina knäböj såg mycket bättre ut än tidigare, det var kul!
Första 21 reps bröt jag 10-11, lite otippat! Kanske börjar jag äntligen bli lite starkare?

Vila 10 min sen..

1000 m rodd - 4.00 min
Vila 5 min
750 m rodd - 3.07 min
Vila 3 min
500 m rodd - 1.58 min

Gick ut något för hårt på rodden. Första 1000 m kändes bra, men i mitten av 750 m var det tufft..

Mads och Rasmus visar upp musklerna på CFN!


Imorgon är det fredagsöl på Crossfit Nordic kl: 19.30! Ni kommer väl dit?

Coolare än CrossFit!?


Kram Jenny

Inga kommentarer: