26 februari 2011

Februarikalas och trioträning!

Februarikalas på CrossFit Nordic!


Hmm.. Ibland tycker man lite väl mycket om sig själv =)
65 kg ( vilket är 5 kg från mitt max ) tyckte jag var passande!?
Det gick ju åt skogen, men första delen gick bra!

Max antal på en min av:
HSPU - 34 st
Goblet squats 16 kg KB - 40 st
Burpees - 20 st
Pullups - 25 st

Totalt 119 st

Borde tagit 60 kg på frivändningen ( eller kanske rent av 55 kgför att vara på den säkra sidan)

Ellinor körde efter mig och hon gjorde en strålande insats på första delen!

Dessvärre misslyckades även hon med frivändningen =(

Ellinor klarade förresten av sin första Muscle ups igår=)
GRATTIS!! Här är hon med stången vi stångades med..


Men kul var det och jag ska absolut vara med på nästa kalas!
Här har ni resultatlistan för kvällen!


Efteråt åt jag och Jonna middag på Thairestaurangen. Det var inte igår hon och jag åt middag ute tillsammans.
Ja, det var ju ingen tre-rätters med vin men ändå väldigt trevligt!

Idag tränade jag, Ellinor och Jonna tillsammans på Nordic!
Jonna körde andra övningar som ni ser i videon!
Kunde inte låta bli att ta filmsnutten med Rasmus som tålmodigt såg på när Mamma tränade =)

Har filmat 1:a och sista varvet i alla passen!


Jag behöver nöta teknik på frivändningar!!

Passet var:
Amrap 4 min:
8 Hang squat clean 35 kg
8 burpees
Vila 2 min

Amrap 4 min:
8 Power clean 35 kg
8 Box jumps 60 cm låda
Vila 2 min ( blev dessvärre 3 min pga omroddning av kamera osv.. )

Amrap 4 min:
8 OHS 35 kg
8 Toes to bar

Resultatet blev:
Varv 1.
Jenny - 4 varv + 1 HSC
Ellinor - 4 varv

Varv 2.
Jenny - 4 varv + 4 PC
Ellinor - 4 varv + 8 PC

Varv 3.
Jenny - 4 varv
Ellinor - 3 varv

Detta var 6:e träningsdagen för mig.. Söndag och måndag blir det VILA!!

/Jenny

1 kommentar:

Jonna sa...

Jag tror är tillåtet att släppa lite på tekniken i en metcon... Bra kämpat ni bägge!