10 april 2011

WOD 3


Igår var vi på CrossFit Uppsala och körde Wod 3! Vilken lokal!
För er som inte varit där! Åk dit och kolla in stället, hur fint som helst!

Passet då:
Amrap 5 min of: Squat clean and OH anyhow 50 kg

För mig gick det något sämre än förväntat..
Fick till 20+1 med några misslyckade överstötar. 50 kg squat clean var inga problem, men stötarna ställde till det!
Enligt Mads så var min teknik usel.. Något att jobba på då!

Andreas Lindberg fick till 24 ronder! Kanonbra jobbat!
( Tror dock han hade mer i sig? =)
Christian Wallin var med och han satte PB i squat clean! 85 kg! ( han väger 65 kg )

Martin, Mads och Linda körde även passet!
Rasmus var såklart med, han sov och höll sig för öronen när vikterna dumpades i golvet =)


Efter passet fick jag ett sms från Sarah i Danmark!
Hon hade fått till 34+1 ronder! Hon har blivit galet stark på sistone! Blev inspirerad att testa igen!


Så idag åkte jag till CrossFit Uppsala igen =)


Fick till 23 ronder + 1. Liten förbättring =)
Gjorde 9 st första minuten. Överstötarna var sega idag med, behöver få bättre teknik och bli starkare!
Stort tack till Linda som dömde mig!

Det var helt klart värt resan till Uppsala idag =)

Ligger just nu 8:a i Europa, men jag räknar med att drutta ner ett par placeringar efter alla postat sina scores!

Kram på er!

3 kommentarer:

Jonna sa...

Grymt att du förbättrade dig! Tycker din placering är intressant eftersom du är i allt annat än toppform för att vara du!
En fråga dock! Det verkar som om det knappt är fler än 60 tjejer som tävlar i europa... Det måste ju vara en fördel eftersom det blir ett mycket större spann mellan atleternas kompetens :)

Martin Altemark sa...

Kul att ha dig hos oss! Går alldeles för länge mellan gångerna, så vi får göra om det snart.

Bra jobbat!

Jenny sa...

Det är jag som ska tacka! Supertrevligt! Japp, det gör vi om!