23 juni 2011

Modifierat pass från CrossFit 3D

Jag och Ellinor träffades på Nordic idag. Jonna tittade också förbi och tränade.
Hon passade på att stå lite på händer =) Eller en hand iallafall!


By the way, hon föder i nästa vecka =) Go Jonna!!

Push jerk på schemat idag.
Jag hittade ett skoj pass som CrossFit 3D hade som WOD en dag.

Passet fick dock modifieras då det ösregnade och mina underarmar var aningen möra från gårdagen.
Vill ju inte gå sönder igen..

Det blev:
Push jerk 5-5-5-5-5-1
30kg-40kg- 50kg- 55 kg- 60kg-65kg
Hade kunnat gått tyngre men valde att stanna där.

Sen blev det en amrap 20 min av:
200 m rodd
12 ring dips
21 KB swings 16 kg
5 Push jerk 45 kg ( frivända upp den såklart )

5 varv + 100 m rodd tror jag det blev.

Ring dipsen var absolut svårast, men det gick hyfsat bra. Jag gör ju någon omvänd kipp?!
Jag säger som Andreas; jädra skitövning!

SM närmar sig! Ska du tävla??

Jag tror alla kommer ihåg när Ellinor ramlade ner för repet förra året! Detta år är hon förberedd so watch out!!


Jag önskar er alla en riktigt Trevlig Midsommar!!

4 kommentarer:

Catarina sa...

Wow! Nu blev jag imponerad. Så vill jag också kunna stå på händer den dagen jag är gravid. I nuläget kan jag bara stå på huvudet utan stöd och på båda händer med stöd, så jag får la öva att stå på bara ena handen.

Martina sa...

Haha hon är ju helt fantastiskt underbar!
Hoppas midsommar var trevlig!
Kram

Jonna sa...

Saga (4,5 år) undrade varför jag stod mot en vägg... Tyckte liksom det gjorde det lite för lätt!
Som sagt, graviditet är ingen sjukdom, bara ett tillstånd! Sen att de flesta ser det som en ursäkt att inte träna är ju bara sorgligt!

Jenny sa...

Trejna: Jonna är fantastisk! Det är bara öva:)
Martina: Midsommar var kanon, tack! Hoppas din var lika bra!
Jonna: Kan bara instämma!