22 juni 2011

Tack Ellinor! Och så lite repklättring..



Buthers Lab kvalade som lag in till CrossFit Games 2011. Jag är otroligt glad för Sarah och Dittes skull! Jag önskar dem stort lycka till =) Go Denmark!!! Läs mer här!

I måndags körde jag OHS
8-8-8-5-5-3-3-1

40-45-47.5-50-55-60kg - axlarna kändes sådär idag och valde därför att inte gå tyngre.

10-1 av:
OHS 35 kg
Pullups
30 DU mellan varje varv

Tränade med Peter i morse!
Faktiskt riktigt nöjd med passet!

1:or i snatch - kom upp till 50 kg idag ( tekniken satt inte till 100% )
3:or i front squat - kom upp till 70 kg, vilket är ett PB =)

Körde även 3:or i push jerk ( teknik )

Avslutade med på minuten i 10 minuter:
4 squat cleans på 50 kg ( touch and go )

De första 3 varven var ganska sega, men sen så tänkte jag på hur Ellinor gör sina vändningar=)
Hon har riktigt bra frivändningsteknik! Vips så satt tekniken!
Tack Ellinor!

Efter passet blev det:
2 varv av:
15 GHD situps
30 sek sidoplanka/sida


På eftermiddagen hade jag bestämt mig för att fila på min repklättring.
Inte helt fel att träna med en sån här fantastisk natur omkring!


3 varv av:
3 repklättringar
10 GTO 14 kg hantlar
300 m löpning ca..

Det var inte igår man klättrade i rep.. Behöver använda benen mer, men det gick bättre än förväntat!
Orutinerat att glömma talk! Det hade behövts!
Behöver jobba mer med hantlar!! Ojämnt stark..

Ingen klocka heller..
Ja, men en liten video lyckades jag få till!

Inga kommentarer: