17 oktober 2011

CrossFit SM 2011

Vilken helg det har varit! Ingen har väl missat att det varit CrossFit SM?

Gick upp tidigt lördag morgon. Lätt frukost ( makrill, ett ägg och nötter ) Och så en kopp kaffe såklart, sen var jag redo att åka mot Sätra hallen och tävlingen. Kände mig laddad men samtidigt nervös.

Från Reebok teamet så tävlade Ellinor, Louise, Christian, Andreas L och Andreas S och jag. Alla individuellt denna gång!

Väl framme i Sätrahallen träffade jag massor av välbekanta ansikten från hela Sverige, Danmark, Italien, England, Norge och Schmeiz, Island och Finland:)
Sam Briggs var där med hela ligan från UK. Superkul att få tävla med Sam igen!

Jag, Ellinor och Louise höll ihop hela helgen. Innan tävlingen sa vi att vi alla skulle satsa på att komma på prispallen.
Spelar ingen roll vem som kommer etta, tvåa och trea så länge det var vi tre:)

09.00 var det Genomgång av passen med Mads.

10.00 - först ut av damerna var det dags för mig att köra pass nr 1 som var:

Amrap 8 min av:
8 marklyft 60 kg
8 burpee boxhopp 45 cm


Fick till 9 varv + 2 marklyft = 146 reps
Klart nöjd! Hoppade upp och ner på lådan de två första varven, sen skrek någon på mig att jag skulle gå upp och ner på lådan! Tack för det :-) Det var helt klart bättre!

Kom totalt 3:a på detta pass.

Pass 2:
Detta passet hade jag mest ångest inför.
Idioten löpning, med Double unders och ett maxlyft efter.
Mitt huvud spökar inför maxlyft när jag är andfådd..

Ellinor och Louise peppade mig inför detta pass!
Tack tjejer, ni är bäst!


Passet var:
3 min 12 m shuttle run med vändning
Jag var i samma heat som Sam och höll de tempot hon höll ( nästan:)
Fick till 44 vändor på löpningen


Vila 30 sek

amrap 1 min double unders
Double unders gick över förväntan - alla obrutna 117 st

vila 30 sek
Max Ground to overhead

Här blev det smått kaos:)
Det började med att jag skulle byta skor.. Stress!!

Martin sa till mig innan passet att jag skulle lägga på två 20 kg vikter på stången.
Det sket visst Fru Jacobsen i:)

Två 15 kg vikter flög på vardera sida med 5 kg+2.5 kg = 65 kg - Den kom upp!


Jaha, nu då? Tiden tickar på och jag ville få upp 70 kg!

Stången bestod sedan av:
Ena sidan = 20 kg + 5 kg = 25 kg
Andra sidan = 15 kg + 5 kg + 2.5 kg + 1.25 kg+1.25 kg= 25 kg

Totalt blev det ju 70 kg:) - Den kom upp!

Kom totalt 2:a i denna gren med 216,5 poäng.

Pass 3.

16-14-12-10 av:
Hang squat clean thruster 30 kg
Toes to bar

Kom 2:a i denna gren med tiden 7:47
Klart nöjd, men den var helt klart jobbigare än förväntat!

Dag 1 var över och ställningen var:
Sam Briggs var som förväntat 1:a
Jag låg 2:a, Louise 3:a och Ellinor 4:a!

Dag 2.

Första passet för dagen var:

2 varv av:
10 snatch 40 kg
15 broad jumps
15 CTB pullups
25 svingar 24 kg
50 m sandbag run 15 kg



Började passet med 10 obrutna snatch, vet inte om det var rätt taktik, men det är ju för sent att ändra nu:)
Det som var tuffast var helt klart svingarna! Fick en del bortdömda..

Kom totalt 3:a på denna gren med tiden: 12.26
Nöjd!


Finalpasset!

For time:
200m run
50m sand bag throws (15kg)
200m run
10/10 pistols
150m run
1/1 Turkish get-up (24kg)
200m run
50m under & over hurdles (65cm)
150m run
8 muscle-ups
200m run

Som förväntat låg Sam på första plats, men eftersom det var SM så fick de topp 4 svenska tjejerna tävla i samma heat.
Så sista heatet bestod av:

Jenny Jacobsen
Ellinor Rehnström
Louise Åkesson
Björk Óðinsdóttir



Sist in till Muscle upsen som jag förväntat mig, men jag var först klar med dem så en sista 200 m löpning sen var jag först i mål.
Tack för muscle ups säger jag bara:)



Vann mitt heat. Kom totalt 2:a i denna gren.

Som väntat vann Sam Briggs hela tävlingen! Hon är en fantastisk atlet!
Jag kom totalt 2:a och Louise 3:a


Men då det var SM så var det två prisutdelningar, och då var det bästa svensk som vann.

Denna tävling vann jag
Louise kom 2:a och Ellinor kom 3:a!


Stort grattis tjejer,och stort tack för allt stöd och pepp under tävlingen:)

Jag är väldigt nöjd med min insats denna helg.
Stort tack Martin Altemark som hjälp mig med programmeringen inför SM!! Det har varit grymt!
Och stort grattis till Linda Altemark för en otrolig insats!!

För allas resultat se här!

Min man som var domar ansvarig hela helgen hann jag inte prata med så mycket, men han visade sitt stöd:-)
Puss Kärleken!!



Tävlanden Andreas, Björn och Christian gjorde en fantastisk insats på SM!
Stort grattis killar och tack för allt stöd och pepp!



Stort tack till alla som arrangerade SM!! Speciellt till Erik, Rickard, Jonna och Mads!
Jonna: Stort tack för du pushade mig till att tävla individuellt:-) Stor kram till dig!

Kram på er!!

7 kommentarer:

Camilla Autio sa...

Grattis! Du var grym!

Anonym sa...

Grattis till SM guldet, du var asbra! // Caroline Crossfit STHLM

Erika sa...

Grattis till vinsten! :)

Jonna sa...

Vassego vännen! Grym är du :) Fast nästa gång pallar jag nog inte om du håller på och strular sådär... ;)

Bear sa...

Grattis! Hoppas vi får se dig i Uppsala även under lågsäsongen! :)

Jenny sa...

Tack snälla ni underbara människor:)
Jonna: Ha ha! Nästa gång står du väl inte på sidan och kollar? då tävlar väl du?:)
Björn: Det kan du ge dig på!!

Anonym sa...

Så jedrans duktig , grymt imponerad av dig !!! Roligt att se dig tävla i helgen / Jessica ( Crossfit Sthlm )