17 juli 2011

Fullspäckad dag!

Startade dagen med att få massage av Christian! Tack snälla du!!
Efter det blev det lite lek för Rasmus i en park som låg i närheten och sen bar det av till CrossFit Nordic för träning.

Som tur var fanns Daniel till hjälp som barnpassare =) Stort tack!

Pass nr 1 idag blev:

500 m rodd
4 varv av:
5 marklyft 100 kg
2 MU
5/5 Overhead pistols with 10 kg barbell

Jag har slutat ta tid på passen när jag har Rasmus med mig, då man ofta blir avbruten.

Prövade att göra en med 20 kg stång och det gick, men det var tungt..
Mitt högra ben var ok, men det vänstra var tyngre.

Hann säga hej till Mattias innan jag gick! Han hade med sig Paleoglass!!
Kanongod, men jag tror han skulle finslipa receptet lite.. Håll utkik!

Efter det blev det lek i Vasaparken med Rasmus och minigolf!

Pass nr 2 idag blev:

3 varv av:
400 m löpning
21 svingar 24 kg
12 armhävningar med "handrelease"
1 min vila mellan varven.

David rekommenderade mig att köra med vila mellan varven, Tack för tipset!
Rasmus var med mig och han ville såklart också träna med Mamma..
Jag gjorde det bästa av situationen och körde på med en del avbrott från Rasmus.

Varvtiderna blev:

1. 2.30
2. 2.45
3. 2.50

Kram på er!

Inga kommentarer: