15 november 2010

CrossFit SM 2010

Jag var Domare i helgen på CrossFit SM! Det var nog första och sista gången tyvärr! Frustrerande är ett bra ord för detta!

Först och främst var det ju tråkigt att jag inte kunde tävla.. Jag hade nog tagit mig igenom tävlingen, men tror mina underarmar och axlar hade nog mått pyton efter detta SM!

Det andra är att som Domare kan och får du absolut inte heja på de tävlande. Jag ville ju heja, coacha, ge tips och råd och skrika högt:-)
Missförstå mig rätt, det var inget fel med att var domare, men jag passar nog bättre på andra sidan..

Det gjorde ju inte saken bättre att man kändes halva skaran heller..


Jag ser ju glad ut iallafall:-)

Herr resultat

1. Númi Snaer KatrÌnarson
2. Hannes Heins
3. Eric Ericson

Dam resultat

1. Annie Thorisdotter
2. Caroline Fryklund ( 1. SM vinnare )
3. Kristin Andersson ( SM 2:a plats )
4. Ellinor Rehnström ( SM 3:e plats )

Masters herr

1. Fredrik Andersson
2. Peder Löfving
3. Thomas Holm

Stort grattis till Fredrik Andersson ( Sturebadet Haga) Grymt jobbat!

Masters Dam

1. Jessica Clevenvik
2. Susanne Nyberg

Lite kommentarer om tjejerna!
Annie Thorisdottir gjorde som väntat en otroligt insats! Vilken tjej! Hon kom först i alla grenar.

Sarah Krarup imponerade nog mest! Hon födde lilla Carl för 4 månader sedan och hade problem med underarmsstyrkan. Det märktes inte när hon klättrade upp i repet på sista grenen!


Erika Jonsson! Hon väger 52 kg och hennes mål på sista passet var att frivända 50 kg 15 ggr! Det klarade hon galant! Jag har hjälpt Erika med programmeringen inför SM och jag hoppas hon fick nytta av det!
Hon klarade förresten sin första MU på tävlingen!!
Erika kom på 8:e plats, här är hon!


Ditte var som vanligt stark:-)
Martina Sjöqvist - envis som få! Vilken kvinna! Hon slet med sina Muscle ups i 15 minuter!! Go girl:-)
Amany - trots skador så gjorde hon en otrolig insats! Amany är stark! Vilken kämpe!
Ellinor Rehnström!! Wow! Ni som såg henne klättra upp för repet vet vad jag pratar om.. Efter att ha fallit 3 meter ner och skadat foten så klättrade hon upp igen! Hon ville verkligen upp! Henne får man se upp för till nästa SM!
Sarah Grey! Gjorde fler pullups än någonsin denna tävling! Hon är så jäkla bra!

Stort grattis till Caroline Fryklund som vann CrossFit SM!
Alla som tävlade gjorde förstås en fantastisk insats!


CrossFit Uppsala - vilket Team!!! Stort grattis till segern!
En glad Linda från CF Uppsala

Jag blir väldigt sugen att tävla med min Man någongång! Det vore superkul! Visst hjärtat?:)

Numi! Stort grattis - du förtjänade verkligen segern!


Min egen träning har det blivit sisådär med!

I måndags gick jag på Yoga 60 min!

Tisdag blev det:

3 varv av:
30 utfallsteg med 15 kg över huvudet
30 boxhopp 60 cm
20 wall ball 6 kg
10 HSPU

Tiden kommer jag inte ihåg..

Onsdag blev det:

30-20-10 av:
Front squats 40 kg
Burpees

Tid: 8:08

Avslutade med 20X2 GHD situps

Kram Jenny

11 november 2010

Ett PB och SM-wod!

Ville pröva passen från SM idag!

Squat clean and jerk
65 kg var inga problem - Testade 70 kg, men fastnade nere i knäböjen och kom ej upp:(

Blev sugen att testa max Split jerk!
Mitt tidigare rekord är 67,5 kg!

75 kg fick jag till idag och det var lätt;)PB!

Ivrig att klara 80 kg, men det slutade med att jag fick stången på låret..
Men det känns inte så långt bort faktiskt!

Ville sen testa en SM wod!

3 varv av:
14 CTB pullups
7 Power snatch 30 kg
35 double unders

Tid: 5,20

CTB pullupsen var förjävliga, och mina underarmar krampade verkligen idag..
Första 14 obrutna men sen bröt jag hej vilt..

Kram
Jenny

10 november 2010

Marbella..


4 dagar i Marbella var precis vad jag behövde! Lyxigt, bra service, god mat beskriver det ganska väl! Och ca 20 grader varmt på dagarna:-) Komma hem till snö och kyla var sådär..


Första dagen började med ett dopp i poolen, och fortsatte med god mat och dryck typ hela dagen! ja, lite jobb blev det också!
Dagen slutade inte förrän 3.00 på natten! Det blev nattklubb med mycket dans:-)

Trots lite sömn så kände jag för träning på eftermiddagen dagen efter. Hittade en lekplats på stranden!


Passet blev:
3 varv av:
ca 15 m handstående gång
10 pistoler
10 burpees
10 toes to bar.

Handstående gång!

Efteråt blev det ca 400 m löpning på stranden.
jag erkänner att jag hade tänkt köra 5 varv, men kroppen var ganska slut:-)

Måndag då:
Jag ville köra en dam i Marbella och Annie passade perfekt!
50 Double unders
50 Situps
40 Double unders
40 Situps
30 Double unders
30 Situps
20 Double unders
20 Situps
10 Double unders
10 Situps
Jag sprang 3 km först längst stranden!

Sen sprang jag upp till vår enkla 5 rumsvilla och gjorde en Annie vid poolen:-)
Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att leva så här!
Passet filmades faktiskt ¨, men det började bli mörkt och bildkvalitén blev sådär.. tiden vet jag inte, kan dock avslöja att passet avslutades med ett dopp i poolen!

Här är jag första dagen, hyfsat nöjd i solen!



På lördag är det CrossFit SM och nu är passen släppta!
Jag vill passa på att önska alla som tävlar lycka till!!

Ses på lördag!!!
Kram Jenny

5 november 2010

Nästa dam blir i Marbella:-)

Hade inte bestämt mig vad jag skulle köra idag! Kroppen känns otroligt seg efter de 3 första damerna..
Hade ingen tid att åka till Nordic idag, så passet blev på Haga. Hade tankarna på Isabel.. men vi har inga stora 5 kg´s vikter på Haga.

Christine, Jackie, Grace? Kollade igenom Damlistan. Såg något längst ner på listan som hette " Snellen"

3 varv på tid av:
400 m löpning
12 Squat snatch 40 kg
21 pullups

Jag älskar snatch, så varför inte!
Kroppen var så seg idag och jag kämpade mig igenom!!

Tiden blev 17.45..

Imorgon åker jag på ledningsresa till Marbella!!
Vi ska bo i en lyxig villa med pool! Kanske blir det denna?


Nästa dam blir förmodligen någon morgon vid poolen:-)
Tänkte jag skulle få till en Annie! Och kanske en modifierad Helen?

Kram på er!

3 november 2010

Nancy idag!

Kikade in på Sarah Greys blog och såg att hon kört Jackie igår. Ja, varför inte, men tro det eller ej, jag valda med glädje ett pass med löpning i!

Det blev en Nancy idag för att spara överkroppen lite.

5 varv på tid av:
400 m löpning ( löparband )
15 OHS 30 kg

Tiden blev 14:05!

Tidigare resultat här!

Micke Syd och Niklas på tv4 förkväll idag!

2 november 2010

Var det ett så bra beslut det här...?

Såg på mainsite att det var Barbara idag! Hade tänkt en Fran idag, men det fick bli en Barbara!

Vilket helvete! Jag är inte i min bästa form precis:-) Var det så bra beslut det här med " Ladies week"?
Armhävningarna var absolut tyngst, de tog en evighet!! Axlarna var väldigt trötta idag!

Filma första och sista varvet var det tänkt..

När jag stängde av kameran efter första varvet tog batterierna slut! Vilken otur:-))

Här är iallafall varv 1.


Varvtiderna då:
1. 3.07
2. 4.30
3. 5.20:(
4. 4.47
5. 5.00

Hittade endast ett Barbara resultat sen tidigare.

Fler tjejer imorgon!

/Jenny

1 november 2010

Ladies week!

Har lite svårt att bestämma vilken programmering jag ska följa nu. OPT, Nordic, mainsite, egen? Ingen aning..
När jag satt och funderade igår så fick jag en idé att jag skulle ha en " ladies week"

Under hela veckan kommer jag köra pass från " The girls named wods"


Jag började veckan med Diane!
21-15-9 av:
Marklyft 80 kg ( Ska egentligen vara 70 kg för tjejer, men jag har alltid kört med 80 kg )
HSPU

Mitt tidigare rekord på Diane är 3.55 min, men idag var det såå tungt... jag kämpade med mina HSPU och var inte ens i närheten av den tiden. Första 21 marklyften och HSPU kändes bra, men sen.. Ja, ni ser själva på videon..

Tiden blev 4:51 idag!

Fler damer kommer under veckan! Jag ska försöka filma så mycket som möjligt.

/Jenny