4 oktober 2008

Crossfit Games


Har länge tänkt att jag ska börja blogga och jag tänkte att min första blogg skulle handla om min prestation på Crossfit games i somras.
Tre dagar innan tävlingen lades det ut på hemsidan vilka de olika tävlingsgrenarna var. Jag var på väg till USA då och fick veta det via sms från Mads. Fran.. med chest to bar pullups! Har aldrig gjort ctb.. Marklyft och burpees! Yes! Det kan jag:-) Och sen var det 750 m löpning.
Jag visste att jag skulle maila in i vilken turordning jag ville utföra de olika grenarna så fort som möjligt. Först till kvarn, annars kunde man få i vilken ornding som helst.

Val 1. Fran förstås
Val 2. Löpning
Val 3. Marklyft - burpees

Jag fick...
1. Marklyft - burpees
2. Löpning
3. Fran

Ok, så här gick det:
Kl: 11.40
5 rep Marklyft 85 kg
10 burpees
5 varv på tid:

Tid: 3:54 ( 3:e bästa tiden av alla tjejer) Väldigt nöjd!! Jag brände mig på mattan varje gång jag gjorde en burpee:-) Den hade legat i solen hela dagen...

Kl: 15.40
Löpning 750 m i väldig kuperad terräng. Den backen var löjligt brant..
Tid: 5:43

Efter denna gren låg jag 5:a av alla tjejer

Kl: 19.40
Och så Fran med chest to bar pullups
Tid: 10.55.. ( min normala Fran tid är 4.37)
Fy faan vad jag inte ville vara där just då. Jag kom inte upp till den där förbaskade stången. Jag kämpade som ett djur.

Så.. Jag druttade ner till en 32:a placering

Så nu var det bara hem till Shari och Brendan och vila upp sig till nästa dag. Jag hade turen att få bo hos Shari och Brendan hela veckan, och jag hade hela övervåningen för mig själv. Och Shari såg till att man fick i sig bra mat. Zone meals:-)

Kl: 21.00 annonserades söndagens träningspass ut på hemsidan. Grace med 45 kg squat clean!
Mina stackars små ben!!

Kl: 8.40 nästa dag körde jag Grace!
Tid: 9.05

Jag placerade mig på en 26:e plats av 91 deltagare.
Vill gärna delta på Crossfit Games 2009. Vi får se hur det blir med det!

Det var allt för mig!
/Jenny

Inga kommentarer: