10 april 2010

Familjen Muscle-up:)

Jag åkte in till CFN och tränade i em.

Part 1:
7 sets:
5 muscle ups
10 touch and go unbroken Dead Lift - 70 kg

(on a 2 minute timer; if you fail to complete the sets in 2 minutes, you rest the following 2 minutes then record how many sets you were able to complete on the 2 minutes - 7 is obviously the goal)

Ok, jag suger på Muscle-ups, men passet skulle köras!
Martin Altemark från CrossFit Uppsala var på besök så vi körde passet tillsammans. Passet var ju som gjort för Martin! Han är ju som alla vet väldigt bra på Muscle-ups!

Fick till 4 muscle-ups första varvet-inga marklyft
Gick ner till 3 andra varvet-inga marklyft
Gick ner till 2 MU från 5:e varvet! Det funkade!

Martin satte alla 7 varv!! Han är så bra!



Mads satt och kollade och efter passet så gav han mig ett tips att sträcka ut armarna helt i bottenläge och försöka kippa mer.
Jag har provat tidigare och köra med fullt utsträckta armar och det har skitit sig!
MEN IDAG GICK DET!!! Jag fullkomligt flög upp och fick nästan till 3 st obrutna!!
Yes! Nu känns inte Muscle-ups som en pina och absolut inte som en omöjlighet längre! Tack hjärtat!!!

rest 180 min - Ha! Det blev ca 5 minuters vila

part 2:
100 knees to elbows for time
(when you fraction the reps; you must perform 35 unbroken double unders in b/t the fractions)

Bröt så här:
20-20-20-15-15-10

Sen ville Mads pröva att göra en strikt Muscle-ups! Han lyckades och den satt klockrent!!
Han fick till 3 strikta obrutna Muscle-ups! Jag blev så stolt:) Du är så bra!!
Film kommer!
Snacka om framsteg för Familjen Jacobsen idag!

Och Rasmus lärde sig att hänga med benen i ringarna:-)

Daniel och Jonas var på besök och även Daniel fick till sin första strikta MU!

Kul eftermiddag på CFN!

Kram på er!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Stort grattis till hela familjen MU!!!!! Själv får jag fortsätta träna mina pullups, så kanske jag kan lära mig en mu lagom till 50-årsdagen. :D

Martina sa...

Vilken dag! Grattis till alla PB´n :)

Martin Altemark sa...

Familjen STRIKTA muscleups säger ryktet! Grattis! Alltid kul att ses, och fegt av mig att dodga pass 2, men jag ville gå ifrån ett pass som en vinnare för en gångs skull :-)

Jenny sa...

Linda: Tack! Pullups sätter du snart! Vi måst efå till en tjej träningsdag!!!

Martina: tackar!

Martin: Alltid lika kul att ses! Äsch, du har slagit mig förr och kommer nog göra det igen!

Unknown sa...

Ja, det tycker jag absolut att vi ska! Martin hade en idé som jag gillade...