8 september 2010

PR, tokiga ring dips och Mary!

I måndags tränade jag på Nordic. Har fått order av Karl att öva teknik på Snatch innan varje pass.
Så jag gjorde det och jag satte ett PR på Squat snatch:-) 45 kg blev det!
Det är ju inte tungt, utan det är tekniken som inte riktigt sitter. Gjorde 2 försök på 47.5 kg, och det var riktigt nära!!
Nöjd med 45 kg iallafall!

Passet var:
9-7-5 Knäböj 70 kg
18-14-10 Ring dips - David och Richard på Nordic tittade på mina ringdips och konstaterade att jag gjorde någon omvänd kip? Tokigt:)
Tiden blev: 8:23
Gillade passet trots tunga knäböj!

Blev ingen träning i tisdags då Rasmus fyllde 4 år. Då blev det Spiderman tårta istället:)

Idag blev det Mary!
Amrap 20 min of:
5 Hand stand pushups
10 (5/5) One legged squat
15 Pullups

11 varv + HSPU+10 One legged squat

HSPU var definitivt vilan. Har inte gjort Pistoler sedan förra året i maj, men det gick hyfsat bra. Kände inget i höften.
Pullupsen däremot var jättetunga idag!!

I morgon är det Michael på schemat.. Tråkigt men mycket bra för mig!

4 kommentarer:

Martina sa...

Tunga knäböj is the shit! Bra där!

Jonna sa...

Duktig flicka! Måste få se dessa dips...

David Englund sa...

Du har mer och hämta i ryck, ta mer sessioner med Peter och nöt inför varje pass so mdu gör så har du iaf 55kg snart!
Bra Mary och ja 11x15 pullups ÄR tungt :)

Jenny sa...

Tackar, tackar!
Jag ska boka in med Peter, det känns som jag har mer!! Tack David!