27 september 2009

Skön helg på landet!

Mada är i Irland på Cert, så jag passade på att åka till landet med Rasmus. Helt underbart väder hela helgen! Det kunde inte bli mycket bättre..
Alltid när man är på landet så finns det alltid saker att göra! Denna helg skulle vi egentligen målat hus, men min far bestämde att vi skulle fixa vedhögen istället. Jag och Mamma bar stora stockar och la på hög i ca 1,5 timmar. Många marklyft blev det! Fast det var väldigt skönt att vara ute en hel dag! Efter det så tog jag en löpartur på ca 4 km. Det gick hur bra som helst!! Jag höll faktiskt ett ganska hyfsat tempo utan att flåsa ihjäl mig som jag brukar.. Väldigt nöjd!

Idag blev det en Angie i Rålambshovsparken tillsammans med Susanne.

Susanne började:
100 jumping-pullups,( siktade på att bröstet skulle nudda stången)
100 push ups ( jag tvingade henne att göra 30 st med fötterna i marken ) Sen fortsatte hon med knäna i marken.
100 situps
100 knäböj ( obrutna) Superstark!!
Tid: 20:09!

Sen var det jag:

Började med att göra 30 obrutna pullups. Min plan var att dela upp dem i 10:or!
Den sprack ganska tidigt! Jag tror det tog mig 6 min något att göra alla 100 rep.
Push ups är alltid jobbigast! FY!
Det har blivit många situps denna vecka:) Men det gick bra.
Jag blev inspirerad av Sussis obrutna knäböj och hoppades på att mina små ben skulle klara det, men icke!!:( De fick jag dela upp och min sluttid blev: 19:24PB!

Tack Sussi för du kom och tränade med mig! Kul att familjen kom med:) Tack för du passade Rasmus när jag tränade!
Du var grym! Som alltid:)

2 kommentarer:

David Englund sa...

Trevligt att vara ute på landet i det här sköna vädret!
Snyggt att få till ett PB även fast du gick ut så hårt, grattis! Håller med dig(och det tror jag alla andra gör också) pushups är värst!

Martin Altemark sa...

Amen. Vi hatar alla pushups.