21 oktober 2009

PR på Tabata!

Tabata Something Else"
Complete 32 intervals of 20 seconds of work followed by ten seconds of rest where the first 8 intervals are pull-ups, the second 8 are push-ups, the third 8 intervals are sit-ups, and finally, the last 8 intervals are squats. There is no rest between exercises.

Pullups
12-10-10-10-7-5 -10-5
Push ups
12-10-10-9-8-7-6-7
Situps
13-12-14-12-13-12-12-13
Squats
20-20-18-18-18-17-17-18

Totalt: 385

Susanne höll klockan, hon råkade räkna ned för tidigt på den 6:e pullupsintervallen, fast resultatet hade kanske inte ändrats, då jag fick lite mer vila där och gjorde 10 pullups på den 7:e intervallen istället.
Armhävningarna har jag ingen annan kommentar än att det var skit tungt!
Squatsen kändes väldigt bra! Det var lite otippat, tidigare har jag legat på 15 rakt igenom! En klar förbättring med ca 25 st. Nöjd:)

10 kommentarer:

MAds sa...

Du är grym älskling! Någon dag ska jag bli lika vältränad som du!

puss

Anna sa...

Kolla in den här!
http://www.beach-fitness.com/tabata/
Perfekt!
Kul att du bloggar om CF, själv började jag i somras och har grymt kul och ser så fantastiska resultat, det roligaste jag gjort i träningsväg, nånsin! Jag läser ofta din blogg och insuper inspiration, en dag ska jag också klara av riktiga pull-ups!
//A

Martin Altemark sa...

Du är grym Jenny! Konsekvent fina scores. Vart är rasen jag får rond 5 och uppåt? :-)

Jenny sa...

Tack älskling! Om du inte visste det redan så är du redan lika om int emr vältränd än jag:)

Anna, Tack! Kul att du läser min blogg:) Jag håller med.. CrossFit är verkligen grymt kul man utvecklas snabbt. Hör av dig om du behöver pull-ups tips:) Vart tränar du idag?

Martin, tackar för det! Kunde nog klämt ur mig fler pullups på rond sex och åtta:) Annars kändes det riktigt bra. Fy för armhävningar..

Anna sa...

Jag tränar med ett gäng i Solna (på företagsgym) enl mainsite, men eftersom jag jobbar lite med min löpning just nu så har crosfit-träningen blivit lite lidande sista veckorna. Men nu blir det två dagar med CF innan det blir vilodag igen, kör dagens pass idag och gårdagens i morgon hade jag tänkt. Eller tvärt om...
//A

Jenny sa...

Lycka till med passen Anna! Du är välkommen att prova CrossFit på Sturebadet Haga om du vill! Maila mig om du vill komma och träna på min klass någon gång. jenny.jacobsen@sturebadet.se

Bear sa...

Satan i gatan, grymt, nu har jag en score att jaga! Imorrn ör det min tur!

Joel Krigström sa...

Du har inspirerat mig till at köra detta pass på fredag! Nu måste jag bara hitta någon att klocka mig. Någon?

Jenny sa...

Joel och Björn! Lycka till!!!
Sr fram emot att läsa om det:)

Joel, Hoppas du hittar någon som kan klocka dig!

Bear sa...

Smisk och åter smisk, du vann med 30 reps! :)