18 november 2009

Konditionspass!

Kom ingen på Nybörjarklassen igår kväll:(.. Hmm, träna kanske?
Hade ju kört OPT Challenge passet på förmiddagen. Efter några minuters betänketid blev det:

Löpning 800 m
Rodd 800 m
27 boxjumps
Löpning 600 m
Rodd 600 m
21 boxjumps
Löpning 400 m
Rodd 400 m
15 Boxjumps
Löpning 200 m
Rodd 200 m
9 boxjumps
Tid: 23:46

Löpning kändes ok, men rodden var förjävlig. Jag tog helt slut där och det gick inte fort!

Jag behöver bli bättre på olympiska lyft. Jag vill gärna försöka kvala in till CrossFit Games nästa år och jag inser att jag behöver öva på mina sämre grenar.

Idag övade jag på Snatch.

Började med stången - ville få tekniken att sitta, gjorde 5 st

30 kg - 3 st, kändes bra
34 kg ( Hagas vikter är hopplösa) - 3 st, kändes bra!
37 kg - 3 st, kändes mycket bra!
40 kg - 2 st, kändes riktigt stabilt och bra
Jag hade gärna provat gå tyngre men hade tid hos Kiropraktorn.

/Jenny

2 kommentarer:

Anna sa...

Cheez... Vilket pass! Å vad tråkigt utan träningskompisar... Nästa tisdag ska jag på kurs på Frösunda hela dan och då kanske... Om jag skippar middagen till förmån för lite träning... :D

Jenny sa...

Ja vad kul! Det är klart du ska komma på passet:) Det komer dock vara min Man ( Mads ) som håller passet då! Fast jag ska försöka vara med på klassen och träna själv!
Hör av dig om jag ska boka in dig!