23 februari 2010

Några dagars vila..

Har känt att det är något på gång i kroppen i några dagar och jag kände efter dagens pass att några dagars vila från träningen behövs!

Passet idag var:
5 set:
Amrap 3 min - vila 3 min mellan seten
7 marklyft 70 kg
7 pullups

Ok, passet innehöll favoriter men... Men marklyften kändes jättetunga! Onormalt tunga! Pullupsen likaså.

Fick till 5 varv+ 7 mark första varvet.
Andra varvet: 3 varv+7mark
Tredje varvet: 3 varv
Fjärde varvet: Gav upp efter 7 mark + 7 pullups

Hade min CF klass senare på kvällen.
Man skulle vara indelade i par, så när den ena körde så vilade den andra.
Jämna par, perfekt! Tills Veronica tittade in i sista sekunden.. Jag kör aldrig själv på mina klasser! Men idag tyckte deltagarna att jag kunde köra med så det blev jämna par! Vilken osis:)

För passet var nämligen:
5 varv av:
20 obrutna Double unders
20 obrutna KB swings
15 obrutna jumping-ctb pullups

Så om du bröt mitt i någon övning så börjar du om med den övningen!

Mitt pass blev:
Varv 1 - Obrutet - 24 kg KB - ctb pullups
Varv 2 - Obrutet - 24 kg KB - vanliga pullups
Varv 3 - Obrutet - 20 kg KB - vanliga pullups
Varv 4 - Obrutet - 20 kg KB - vanliga pullups
Varv 5 - Sjabblade bort DU - 16 kg KB, hade inga underarmar kvar:) - vanliga pullups!

Så mycket för den vilan..

Underarmarna kändes och passet i morse gjorde inte saken bättre!
Hur kul som helst att köra med men det var en engångsförteélse!

Jag har inte vilat längre perioder från träningen förutom när jag varit sjuk. Så nu blir det vila tom lördag!

Träna hårt alla ni andra!!

Kram Jenny

Inga kommentarer: