12 maj 2010

Se framåt!

Trots att jag är besviken på min insats från i helgen så är jag fylld med inspiration från alla superduktiga atleter!
Gänget från Island inspirerade stort, speciellt Annie, Vilken tjej! Kan vara vinnaren av CrossFit Games 2010!
Jag skrev om Erla i mitt tidigare inlägg, Hon slet med marklyften på sista woden, men med sin viljestyrka så genomförde hon passet! Innan passet så var hon väldigt tveksam till om hon skulle klara det!
Samantha Briggs= maskin! Imponerande!
Listan är lång..

Alla hittar sin inspiration någonstans, läs David " the beast" inlägg:-)

Jag vill bara bli bättre på CrossFit!
Sen jag började med OPT´s program i januari så har jag utvecklats otroligt mycket som atlet! Jag kommer förmodligen att återgå till hans programmering, fast inte nu! Jag har saknat att träna tillsammans med andra! Jag kommer inte ens ihåg när jag och Mads fick till ett gemensamt pass senast! Saknar det!

Jag hamnade i en svacka för en månad sedan och jag tyckte träningen var jobbig och tråkig! Fick värk i armarna och låsningar i nacke och bröst som inte ville ge med sig! Det var förmodligen en kombination av överträning och ångest inför tävlingen, men framför allt stress! Det är svårt att hinna med träning, ibland 2 pass om dagen, jobba heltid och ta hand om familjen.
Värken i armarna gick bort omedelbart efter tävlingen:-) Det borde ha känts värre efter den helgen..

Jag vet inte exakt vilken programmering jag ska följa men jag ser verkligen fram emot att börja träna igen! Jag älskar att träna på CrossFit Nordic, jag har dock endast varit med på ett utav passen där, och det var jag tvungen att modifiera pga skador! Jag har ju tränat på egen hand där, men Jag ser fram emot att svettas tillsammans med andra och ha kul!
De har öppet hela sommaren så där lär jag spendera mina träningstimmar! Jag hoppas fler tänker som jag:-)
De säljer sommarkort för er som inte redan vet det!

Nästa tävling är 25 september i Danmark! 4 månader kvar..

I helgen åker jag och min syster till Göteborg! Vi ska bara umgås och ta det lugnt hela helgen! Jag ser verkligen fram emot att umgås med henne en hel helg. Jag kan inte minnas sist vi gjorde det!

Jag älskar den här bilden! Togs av Sevan i helgen på vägen hem från Halmstad.


Kram på er!
Jenny

4 kommentarer:

Richard sa...

Ser fram mot att träna med dig igen jenny!

Unknown sa...

Mycket inspirerande helg som sagt. Skönt att värken i armarna släppt. Ha en underbar helg i Göteborg!

Jenny sa...

Detsamma Richard!

Tack Linda! Mycket inspirerande ja:) Ser fram emot en skön helg..

Kram

Unknown sa...

JAg ser fram emot att träna järnet efter 9 juni - gärna lite OPT ....vi ska ju reppa CFN i september :-)