3 juli 2010

Fredag och lördagens träning

I fredags blev det PT med Peter igen. Han lär mig olympiska lyft! Denna gång var det dax för genomgång av frivändning och stöt.

Frivändningarna gick hyfsat bra. Har en tendens att dra lite för tidigt, och att jag lutar mig framåt, men det tar sig!
Blev inget PB idag på dessa, men oj vad mycket enklare allt är när man lär sig rätt teknik!

Stötarna gick över förväntan!
67.5 kg PB! Kändes faktiskt utan att skryta ganska lätt:-) Aningen efterpress dock..
Jag har verkligen inte fått till stötarna tidigare, men nu så! Mitt mål är att klara 75 kg inom kort.

Jag och Rasmus åkte till landet på eftermiddagen och sov kvar där. Min syster fyllde år så vi hade lite kalas med mat, och tårta givetvis!

Idag så har dagen mestadels bestått av att ligga i en Fatboy i solen. Och lekt pirat i poolen med Rasmus:)
Härligt att vara på landet.

Mads jobbade på CFN idag så vi åkte dit på eftermiddagen.
Jag hade inga skor med mig, men jag kände för att köra ett pass, så det blev:

JT
21-15-9 av:
Handstående armhävningar
Ring dips
Armhävningar
Min tid blev: 9:50

Första HSPU kördes obrutna, Jag brukar inte ha några bekymmer med HSPU, brukar bryta ner dem till singlar på sista 9, men idag blev det singlar redan på 15-varvet.

Richard och Ellie på på CFN när vi kom dit!
Christel kom dit sen också! Det är alltid lika trevligt att träffa dem:)

Kram Jenny

Inga kommentarer: