20 september 2010

Passen börjar annonseras ut inför helgen..

Nu har passen börjat annonseras ut till tävlingen.

Wod 2:

“STRONG RASMUS”

7 MIN AMRAP:

10 KB SNATCHES 32/24 KG (SCALING: KB SWINGS)
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
10 BURPEES
60 M SANDBAG RUN 30/20 KG
ETC…

Alla kände ju till denna, de har dock skalat ner den något, vilket var bra:-)
Testade på KB snatch i söndags, och det gick bra. Skönt, behöver inte skala..

Testade på lite " Skills" den dagen också. Pistoler och hopprep!
___________________

Wod 3:

“CROSSFIT TOTAL II” : 1 RM CLEAN ANYHOW, 1 RM OVERHEAD SQUAT, 1 RM BENCH PRESS

The athletes have 9 min to establish a 1 RM in the 3 lifts. 3 attempts are allowed on each lift. Warm up must be done prior to the start of event.

A FAILED LIFT WILL ALSO BE COUNTED AS AN ATTEMPT.

Känns riktigt bra faktiskt! Glad att det inte blev max knäböj:-)
___________________


De har cut-offs efter Wod 2, så är man sämre än top 20 så får man inte tävla vidare.. Gäller att prestera bra!
Läs om det här!
Mitt mål är att bli top 10 iallafall!

Träningen idag blev:
Sprang 1 km - 4.25
Gick in och körde lite teknik på frivändningar
Sprang 1 km - 4 min

Bakade förresten brödet Jonna rekommenderade! Kanongott! Inget mjöl, passar glutenallergiker perfekt
Richard, Christel och lilla Ellie var på besök i söndags, och Christel som är Glutenallergiker tyckte brödet var kanon!
Testa!

6 kommentarer:

Unknown sa...

nu kör vi så det ryker !

Jenny sa...

Det kan du tro vi gör!!! CrossFit Nordic rules:-)

Martina sa...

Åååh vad roligt! Inga av dina svagheter alls :) Du kommer rocka som vanligt!!
"tyvärr" så ska jag till Milano i helgen annars hade jag kommit och varit CFN´s cheerleader med pom-poms och allt! :)

Susanne sa...

Lycka till alla ni som ska köra i helgen!!! go go go

Kramar från Susanne

Jenny sa...

Martina: Tack, du hade varit perfekt som cheerleader!!
Sussi: Tack, det kommer bli sjukt kul!

Anonym sa...

Grattis till en grym 3e plats! Kommer du ställa upp i CF SM?????