10 oktober 2010

Kom igen tjejer och anmäl er till CrossFit-SM!

Det är på tok för få anmälningar till SM på damsidan! Ni som går i valet och kvalet.. Kom igen nu och anmäl er! Se det som en kul grej:-)
Jag åkte ända till USA och deltog i CrossFit Games 2008, det var min första CrossFit tävling!

Det var mycket jag inte kunde göra då.. Chest to bar pullups tex! Jag utförde på tävlingen min allra första Grace med Squat cleans:-)
Muscle-ups! Som tur var kom det inga på tävlingen! Men det visste jag ju inte innan jag anmälde mig!

Om det är någon som tvekar för att man ex inte kan göra Muscle ups, pullups, eller känner att du inte är stark nog! Skit i det! Modifiera! Anmäl dig och ha kul! Jag kan lova dig att du inte kommer ångra att du var med på tävlingen!

Sarah Grey och Linda Altemark är två tjejer som tävlade i Fit as Fu*k 25 sep!
De har bara positiva erfarenheter av tävlingen!


Min egen träning då!

Vilade lördag och umgicks med min härliga familj!

Idag, söndag åkte jag till CrossFit Nordic och körde ett pass jag fick av Karl Steadman under min programmering i augusti.
Då modifierade jag passet och hade 35 kg på stången!

Idag ville jag köra enligt RX! 40 kg på stången!

15 Squat Snatch 40 kg
30 K2E
12 Squat Snatch 40 kg
24 K2E
9 Squat snatch 40 kg
18 K2E

Tiden blev 15:55 ( 11.40 6:e augusti med 35 kg )

Snatcharna kändes riktigt bra, när man fick till rätta tekniken på dem! Körde de 5 första obrutna:-) Tack David för tipsen!
Squat Snatch har verkligen blivit en favorit övning för mig!
K2E var bara jobbiga.. Och det var de i augusti också!

Kul att köra på Nordic:-) Det var ett tag sedan..

Kram på er!

4 kommentarer:

Unknown sa...

SM here we come!

Unknown sa...

SM here we kick ass !
:-)

Jenny sa...

Oh yes:-) Det suger att inte tävla tjejer... Men jag hejar på er!! Visst skulle du tävla i lag Linda?

Martina sa...

Japp japp nu ska SM få! :) Anmäl er nu fler tjejor!