28 oktober 2010

Vad är CrossFit för dig?

Har inte tränat på ett tag, dels för att jag känt mig risig och dels för att jag behöver vilan..
Fick dock till ett pass igår och idag!
Inga pass att skryta om, tog det lugnt på bägge och ingen tidtagning.

Igår blev det ett ganska lugnt pass - axlarna har känts riktigt bra och ville inte börja för tungt.

10 marklyft 90 kg x 3 - 30 sek vila mellan seten
10 KB swings 24 kg x 3 - 30 sek vila mellan seten
16 gåendes utfall med vikt ( 12 kg på två första och 14 kg på sista x 3 - 30 sek vila mellan seten

Avslutade med:
21 GHD situps
21 Boxhopp
50 Double unders
15 GHD
15 boxhopp
40 Double unders
9 GHD
9 boxhopp
30 Double unders


Idag blev det:
10-1 av:
Knäböj 60 kg
Chest to bar pullups
Push Jerk 45 kg

Många tycker CrossFit är en sekt! Ja, på sätt och vis så är det sant:-) Man blir ju helt fast!!
Förutom att träningsformen är det bästa jag prövat på så är det människorna jag träffat på vägen som bidrar mycket till varför jag älskar CrossFit! Man träffar både fantastisk atleter och personligheter!

Jag kommer aldrig sluta träna CrossFit! Jag vill träna CrossFit när jag är 70 år!
Vad är CrossFit för dig?

Här är några av de personer som på ett eller annat sätt påverkat eller Inspirerat mig.
Number 1:-)

Annie Sakamoto - anledningen till varför jag började träna CrossFit!


Sarah från Danmark!


Lauren Guibert



Några från Uppsalamaffian


Fantastiska Richard, Christel och deras dotter Ellie:-) Hittade dessvärre inget foto med alla tre

Annie från Island

Shari Keener


Karl Steadman


Det finns fler, tro mig! Men det skulle ta hela natten och inlägget skulle bli väldigt långt med alla bilder..


Avslutar med en bild på mig själv som jag själv tyckte väldigt mycket om:)


Kram Jenny

7 kommentarer:

Suzan sa...

har aldrig testat men är nyfiken=)

Richard sa...

Då måste jag ju kontra. Det var du som fick mig att börja med Crossfit. Dessutom är det alltid ett privilegium att få se dig tävla, vilket driv alltså!! Ett stort tack till dig Jenny.

Karin sa...

Är så glad att jag hittat din sida, gillar den mkt!! Gillar att du skriver vilka moment du gör på dina pass, det ger mig motivation. Så idag blir det ett crossfit pass för mig med:)
Crossfit för mig är likamed resultat!!
Ha det gott
Karin

Jenny sa...

Suzan! Jag kan verkligen rekommendera dig att testa! De har Prova på klasser på Crossfit Nordic! Vi kanske ses där?

Richard: Förvisso:-)Men det spelar ju ingen roll.. Både jag och Mads är väldigt tacksamma att ha er som vänner!!

Karin: Kul att du läser min blog:) Jag ska definitivt läsa din!
Resultat ja, det ger definitivt CrossFit!

Trevlig helg!

Erika Jonsson sa...

Bra skrivet Jenny, fina bilder. Bilden på dig är så snygg!!!! CrossFit för mig är:
en levnadsstil ,ett sätt att utvecklas då man hela tiden sätter upp nya mål för sig själv, ett sätt att lära känna sig själv...men CrossFit är framför allt en träningsform där alla deltagare ser och hjälper varandra att nå sina mål. DU, Jenny är CrossFit.Jag är så oändligt tacksam för den hjälp jag får av dig!!! Jag tycker att Greg Amundsen ger en bra bild av vad CrossFit är med ordet "BUIYATAOO":

Believe
Unconditionally
In yourself
And
The
Ability
Of
Others

/Kram Erika

Jenny sa...

Erika! Håller helt med dig! CrossFit är en levnadsstil!
Jag tycker det bara är kul att hjälpa till:-)

Kram på dig och trevlig helg!

Anna B sa...

Glädje!
Har aldrig älskat min träning som nu och gemenskapen på CFN är nåt helt fantastiskt. Fast vi alla befinner oss på helt olika nivåer så jobbar alla lika hårt och peppar varandra nåt otroligt!
Jag håller mig ju bara på "må bra" nivå, men jag blir oerhört peppad av att umgås med alla dessa fantastiska atleter!
När jag kommer till fikat/frukost på måndag, onsdag och fredag morgon på jobbet räcker det med en blick från min jobbarkompis, och hennes klockrena kommentar är alltid: -"Du ser nytränad ut!" Och det har inte att göra med att jag ser hängig, utmattad och rödmosig ut, utan för att jag är fylld av energi och endorfiner!

//A