25 december 2010

Jul i Stockholm!

Det blev ingen jul i Danmark för oss! Det var snökaos i Danmark.. Mads föräldrar bor på Fyn ( ön mellan Själland och Jylland ) och det var tydligen värst där, och vi tyckte inte det var värt en bilresa med risk för att bli fast någonstans för 3 dagars visit!
Så vi valde att fira jul hemma med min familj istället, vilket var mycket trevligt!

Så här kul hade de på CFN på Julafton! Underbart = )



Jag hade ju lovat att köra ett julpass, och det kördes hemma i köket dagen innan julafton.
Burpees 1-25 svingar ( 24 kg ) 25-1

Detta var hemskt! jag vet inte om det hade blivit bättre om jag haft en lättare KB? 24 kg var iallafall väldigt tungt!
De sista burpeesarna tog en evighet..
Jag kom in på en tid på 49 minuter!!

Tips!
1. Kör inte detta pass hemma
2. Kör inte passet själv

Tack till Elin som delade med sig passet på bloggen!


Idag var jag, Mads och Richard och lekte lite på CFN.

Skin the cat ( har aldrig gjort tidigare )
Lite enarms armhävningar ( Gjorde mycket sånt när jag tävlade i Sports-aerobics )

Lite mer enbens och enarms övningar.

Suitcase deadlifts 40 kg ( kul övning )
One arm snatch 16 kg
OH KB lunges 16 kg


Avslutade med Turkish getups med skivstång!

20 kg- 25 kg- 30 kg PB! - 35 kg - miss - 32.5 kg - PB, vänster, så nära på höger!!

30 kg kändes jättebra så Mads tyckte jag skulle testa 35 kg. Men det var lite väl tungt, så jag gick ner till 32,5 kg.

Testade på min svaga sida först!
32,5 kg satt!

Min starka sida då: På vägen ner så satte jag i fel knä i golvet!?
Hur puckad får man bli??
Så jag kravlade mig upp och kämpade med att stabilisera vikten över huvudet, men på vägen ner så orkade jag inte hålla den längre..

Gjorde ett försök till men då var jag för trött!
Supernöjd iallafall då jag inte övat alls på Turkish getups..

Mads fick till en på 40 kg och den satt klockrent!

Hoppas ni alla haft en bra Julhelg med mycket god mat och mys!

Kram Jenny

Inga kommentarer: