25 mars 2011

Mentalt jobbigt..

Vilken besvikelse!
Körde Sectionals WOD 1 idag, och jag trodde verkligen jag skulle prestera bättre än sist. Mitt mål var 7 varv!
Aningen träningsvärk efter passet med Ellinor i onsdags, men inte så farligt.

Passet i onsdags bestod av:
Bänk press

Fick till en 3:a på 60 kg
Och en 1:a på 67.5 kg

Sen:
5 varv av:
5 Chest to bar pullups
10 boxhopp
15 hollow rocks

Tid: 4:46 min
Värst var hollow rocks, de kändes i magen!

Ellinor kom i mål på 6:07 min
Ellinor har precis börjat göra ctb pulups och hon fick till dem riktigt bra =)
Grym tjej..

Tillbaka till dagens prestationer då:

Jag borde ha gått ut på samma sätt som jag gjorde första gången ( lugnt och fint ) men jag trodde jag skulle orka att hålla aningen högre tempo denna gång! Men jag gick rakt in i väggen och funderade starkt på att bryta efter jag gjort 4 varv..
Resultatet idag blev: 6 + 14

Idag var det verkligen jobbigt mentalt! Jag visste att jag behövde 7 varv, men jag orkade inte =(

Misstaget jag gjorde förra året var att jag toppade till Sectionals och blev övertränad med skador till Regionals.
Detta misstaget ska jag ju inte göra detta år.

Att gå vidare till Regionals är ju mitt mål! Och träna upp mig inför det, och prestera skitbra där!
Men är man tävlingsmänniska så är man =) Svårt att inte vilja prestera bättre och lägga sig högre upp i rankningslistan..

Jag ser fram emot nästa pass!

Trevlig helg!
Kram Jenny

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Jenny, Jag heter Niurvi och jobbar med tv-programmet Gladiatorerna. Kan inte du hitta mig på facebook Niurv Baez-Castillo, och maila mig din emailadress eller telefonnummer så hör jag av mig och förklarar varför jag har sökt upp dig.

Tack på förhand. Mvh//Niurvi

marcusherou sa...

Surt men visst går du till Regionals?

Jenny sa...

Marcus, ja absolut går jag till Regionals =)