16 maj 2011

Vilken helg!

Vilken fantastisk helg vi haft!!
Det var länge sedan jag skrattade så här mycket!

Vi kom ner sent till Malmö i fredags! Louise som hade varit på resande fot hela veckan var redan i Malmö och väntade Scandic Hotel Kramer, där vi skulle bo!

Upp tidigt på lördagen och iväg till CrossFit Malmö.

Dagen startade med en kostföreläsning med Andreas Lindqvist.
Han förespråkade Paleokost, vilket var väldigt intressant att lyssna på! Jag själv som till 99% äter enligt Paleo hade inget problem med att köpa allt han sa!

Efter det bjöd CrossFit Malmö på lunch! Otroligt generöst, och gott!

Sen var det dags för tävling!
Vi delade in oss in oss i lag och Team Reebok blev då ett av lagen!
Här står vi och taktikpratar=)


Första passet var en Teamwod med alla lagmedlemmar! Här skulle man välja en övning till varje lagmedlem. Jag var snabb på att knipa HSPU såklart!


Tror vi kom 3:a eller 4:a på detta pass.

Andra passet stod jag, Andreas och Richard för. OHA står för overhead anyhow!


Tror vi kom 3:a här.

Tredje passet stod Mads och Louise för.
100 Pullups
10 CTB pullups/pullups

Här skulle man göra 100 burpees, men max 10/gång och 10 pullups mellan varje gång!
Vi som stod på sidan tappade räkningen, och jag tror de fick göra ett extra varv;)
Sorry Mads och Louise..
Kom 5:a på detta pass


4:e passet stod jag och Andreas för.
100 Thrusters 45/30 kg
4 marklyft 100/80 kg.
Här skulle man göra så många thrusters man kunde på 1 min. Efter det gör jag 2 marklyft och Andreas 2 marklyft, sen börjar man räkna thrusters igen... Tills du gjort 100 thrusters! Endas 1 person arbetar åt gången
Kom 1:a här =)

5:e passet stod Richard och Christian för.
Varje person skulle genomföra passet. Först gjorde en 30 thrusters, sen gjorde den andra 30 thrusters osv..


Tror vi kom 4:a på detta pass!

Team Reebok hade kommit till Finalen tillsammans med Malmö och killarna från Butchers
Sista passet blev Rocco!
Alla deltagare skulle göra passet. 3 arbetar åt gången.

Denna kombinationen har jag gjort ett par gången på tävlingar, dels Games 2008, sen Regionals 2010 så jag visste ungefär hur jag skulle lägga upp det!

Kom 2:a på detta pass och 2:a totalt!

Så jäkla bra kämpat av alla i laget! Och tok skoj att tävla med detta knasiga gäng=)

På söndagen hade Mads föreläsning, sen höll han i passet som blev en Ellie!

21-15-9 av
OHS 35 kg
Pullups
42-30-18 Double unders
Så efter dina 21 pullups så gör du 42 DU osv..

Här ger jag Kristina lite tekniktips! Hör av dig om du inte hittar skorna!


Min tid blev något på 6 min, men kommer inte ihåg vad Mads sa.
Kul att få träna med grymma Malmötjejerna!!

Jättekul att träffa alla som tränade på CrossFit Malmö och tack Jess och Lars för er gästvänlighet!
Kul att träffa dig Johanna! Lycka till med dina pullups och annat!



Kram på er!

2 kommentarer:

susanne sa...

Inspirerande läsning :) Ni är grymma!!

Anonym sa...

Hej! Nu har jag varit runt halva Malmö och halva internet och jag kan inte hitta skorna :( affärerna vet inte ens om att dom finns. Var kan jag köpa dom så jag blir superduktig ;)