28 juni 2011

Praktikant på Level 1 cert och träning

Det börjar bli lite tjatigt, men åter igen har jag haft en riktigt kul helg=)
Midsommarafton tillbringades på landet och det var mycket trevligt! God mat i mängder!

Träffade upp Cert teamet på CrossFit Stockholm. Martin Altemark från CrossFit Uppsala var också praktikant, så även honom mötte jag där.

Träningen på lördagen blev en teamwod:

Jag och min Coach Steve för helgen blev ett team.

Amrap 5 min
Person 1 gör Double unders
Person 2 bär boxningsäck

Vi fick till 270 DU

Vila 1 min

Amrap 5 min
Person 1 gör wall balls 7/9 kg
Person 1 gör repklättringar

Vi fick till 90 wall balls

Kul med Teamträning =)

På kvällen blev det Gröna Lund! Jag har inte varit på Grönan på evigheter..
Fritt fall blev deras första val att åka!? Motvilligt och livrädd gick jag med på att åka den.. Jag ser glad ut, men det är mer skräck =)


Cert hela söndagen! Superkul! Mads kom hem från Boston idag och kom såklart förbi!
En glad Fru Jacobsen blev nu ännu gladare =)

Jenny Hedlund och Jessika kom och och tränade med mig och Jami.

Träningen blev:
15-12-9 av:
Squat cleans 40 kg
Toes to bar
HSPU

Tid: 7 min något..

Måndagens träning blev med Peter!

Började med 60 min rörlighetsträning. Var väldigt trött idag och axlarna var möra..

Passet innehöll:
Clean and jerk
Snatch balance
Front knäböj med stången i armvecken! Tokbra övning!

Avslutades med en Isabel - min första faktiskt!

30 rep power snatch 42.5 kg
Tid: 6:49 min

Trodde inte det skulle vara så tungt som det var..

Jag har fått en del förfrågningar om vad jag äter. Hur min dagliga kost ser ut.
Därför har jag skapat en flik som heter kost. Om någon är intresserad =)

Kram på er!