15 november 2009

Snatch Drop?!

Jag och Mads åkte till Haga för att träna. Passet skulle bestå av:

3 Hang power clean
3 Push jerk
3 Snatch Drop
5 varv på tid.

I bilen på vägen till träningen så sa Mads att han skulle köra med 60 kg. 40 kg för mig då!
När jag väl stog redo för att köra en Snatch Drop med 40 kg på axlarna så insåg jag att jag aldrig kört Snatch Drop tidigare!! Och blev rädd för att dyka ner under vikten. Prövade med jag hade varken teknik eller styrka för det.

Mads rekommenderade ett teknik pass för mig:
10 Push jerk 20 kg
10 Snatch Drop 20 kg
5 varv - ingen tid

Mina Snatch Drop kändes bättre och bättre och jag fick även ordning på mina Push Jerks ( Har en tendens att inte öppna upp höften ordentligt )

Jag måste verkligen öva på Olympiska lyft! Har fokuserat alldeles för lite på det. Eva Twardokens kommer till Sverige i december. Jag hoppas på att kunna få lite tips och råd!

Jag och Mads avslutade med 2 km löpning
Min tid blev: 8:59

Såg att CrossFit Kalmar skickat in en film från CrossFit SM! Coolt att det lades ut på CrossFit.com!

Inga kommentarer: