23 januari 2010

Big Dawg Challenge

Jaha, då har det varit tävling då.. Det fanns vissa kriterier för att gå vidare till dag 2!

WOD 1
3 sets of 15 OHS - ( 65% av din kroppsvikt ) I mitt fall behövde jag klara 38 kg!
Resultatet blev: 42.2 kg! Kunde absolut gått tyngre! Kändes bra.



WOD 2
2K Row and AMRAP Double Unders in 10 minutes - här behövde du klara av rodden under 8 min!
Gick ut hårt i början, men orkade inte hålla tempot.. Jag tog helt slut och tiden blev 8.08!
Fick till 25 Double unders efter.

För er som vill se eländet så finns videon här:
http://www.vimeo.com/8948785

WOD 3 -
50 CTB chin ups
50 push up burpees
Här behövde du klara av detta under 8 minuter
Min tid blev: 7:37



Gick inte vidare till imorgon:( 8 sek ifrån på rodden!

Kram Jenny

11 kommentarer:

David Englund sa...

Bra jobbat Jenny! Lätta OHS!
Surt med rodden, jag vet precis hur det känns!

Jenny sa...

Tack! OHS kunde jag gått tyngre på, rodd helvetet känns fortfarande i halsen idag:)

Simon Lundmark sa...

Starkt jobbat Jenny! Grymt imponerande att se 15 obrutna CTB's! OHS'en var ju en barnlek för dig. Synd på rodden, snacka med Martin så kanske han har några bra tekniktips!
/Simon

Jenny sa...

Tack Simon!Jag har precis fått in bra teknik på CTB´s så det kändes kul! Var trött i armarna bara efter rodd helvetet..
OHS kunde jag gått tyngre på men ville vara säker på klara det!
Har redan fått teknik tips av herr Altemark och min kära Make:)
Starkt jobbat själv! Vi får kolla om vi kan få ihop en gemensam träning allihopa någon dag!

Simon Lundmark sa...

Gemensam träning tycker jag låter jätteroligt! Jag bor ju i stockholm men jobbar i uppsala så vilken stad som helst går nog bra för mig!
(skrev med fel användare sist så därför står det mr.lundmark nu ;))

Mads Jacobsen sa...

8 jävla sekunder!

Du kunde inte bara ha skärpt dig och tagit i lite? Hur fan tänkte du egentligen, när du vek ner dig och missade målet med 8 sketna sekunder?

Nu får man ju gå och skämmas, och förneka all kännedom till dig och din träning till stormen har lagt sig!

Jag antar att du förstår att din värdelösa insats även betyder att du kanske borde börja vänja dig vid tanken om att du inte kommer att komma till spelen!

Jag kunde har gått tyngre på OHS- som tt det hade spelat någon roll om du hade haft 100kg på stången, när du ändå viker ner dig i nästa moment!

Jaha- tur som fan att du är snyggast i världen, och en fantastisk mamma! Och är ihop med en en ännu sämre atlet än du själv- då är ju du stjärnan i ditt hem!

//M:-)

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Jag har en utmaning till dig Mads! Ro 2 km under 7 min och sen måste du minst göra 1 Double unders efter! Du har totalt 10 minuter på dig!
Detta ska videofilmas så klart!

När du gjort det så förlåter jag dig för din kommentar;)

Bear sa...

Att han vågar den där Mads, oförskämt! ;)

Roddtips:
Dra mot magen, rakare drag och så ihop med skuldrorna som på en CTB-pu som du uppenbarligen redan bossar!
Inte åka in så långt på sittplattan och inte upp på tårna. Tänk 90 grader i knäna och inte släppa med hälarna.

Båda tips för att få ett effektivare drag, inte för att du frågade :)

Bear sa...

"men man vill ju hjälpa till" glömde jag skriva :)

Jenny sa...

Tack Björn! Det uppskattas mycket!! Mads lovade igår att han skulle göra passet jag föreslog! Lovar att posta videon:)