20 januari 2010

Yes!! CrossFit Box i stan!

Äntligen!!!!!
Snart öppnar ett renodlat CrossFit gym ett stenkast från Odenplans tunnelbaneuppgång!!
Har inte så mycket mer info just nu, men kolla in crossfitnordic de närmsta dagarna;)

Träningen då:
Igår skulle jag tränat men jag var helt slut i kroppen efter mina tidigare pass så jag passade på att vila.

Idag var det:
A. Split Jerk - 1,1,1; rest 240 sec
60-65-67PR!

B. Hang Power Clean - 3,3;3; rest 240 sec
50-60-65( miss) prövade 62.5 men det ville sig endast 2 rep )

C. 10 CTB Chin Ups; 3 sets; rest 60 sec b/t sets
Obrutet, kändes bra!

D. Row 30 sec @ 70%, rest 30 sec, Row 30 sec @ 80%, rest 30 sec, Row 30 sec @ 90%
Snitthastighet: Första 30 hade jag en hastighet på ca 1.47 - andra på 1.45- och tredje på 1.42.

Kosten då:

Frukost:
Gröt
2 stekta ägg
Nötter

Mellis:
Mellan Paleokit:)

Lunch:
Köttfärs med broccoli
Nötter

Mellis:
Ja, har man paleokit så har man!

Middag:
2 hårda smörgåsar med smör och ost
Mörk choklad

Inte världens bästa mat dag men..

Kram Jenny

12 kommentarer:

Richard sa...

Faan vad vi ska hänga där Jenny!

Jenny sa...

Japp:)

Martin Altemark sa...

Får man vara med och hänga med er coola katter?

Riktigt starkt Jenny. Som vanligt. Vi gör såhär: kan jag låta den här kommentaren stå även för kommande WODs? Blir ju lite tjatigt liksom..

Bear sa...

Ja just det, en cool katt vill man ju bli, fasen vad roligt att höra!

Unknown sa...

Grattis till PR :)
Låter kul med den nya boxen, men är det inte coola hundar man ska ha i boxen inte massa katter ;)

SAm

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Tack detsamma Starke Martin! Och tack Sam!
Alla coola katter och hundar är välkomna:)

Susanne sa...

Grymt med lokalen !! Heja Jacobsens

Jempa sa...

Jaha...?? O vad är då ett "Paleokit"? E jag ufo som inte fattar? Kram Jempa

Jenny sa...

Klicka här och läs mer om paleokits!

Det är torkat kött, bär och nötter!
Man kan göra det själv! Torka köttet och väga upp bär och nötter, men det är för gott och bekvämt att låta bli dessa färdigpaketerade påsarna!

Anna sa...

Yes, vad kul!!!
Lovar att ocks titta förbi lite emellanåt i alla fall, jag behöver en crossfit-kick där bak!!!

//A

Jenny sa...

Anna! Hör av mig när jag vet mer! LOVAR! Du får komma på en klass någongång på haga!