15 november 2010

CrossFit SM 2010

Jag var Domare i helgen på CrossFit SM! Det var nog första och sista gången tyvärr! Frustrerande är ett bra ord för detta!

Först och främst var det ju tråkigt att jag inte kunde tävla.. Jag hade nog tagit mig igenom tävlingen, men tror mina underarmar och axlar hade nog mått pyton efter detta SM!

Det andra är att som Domare kan och får du absolut inte heja på de tävlande. Jag ville ju heja, coacha, ge tips och råd och skrika högt:-)
Missförstå mig rätt, det var inget fel med att var domare, men jag passar nog bättre på andra sidan..

Det gjorde ju inte saken bättre att man kändes halva skaran heller..


Jag ser ju glad ut iallafall:-)

Herr resultat

1. Númi Snaer KatrÌnarson
2. Hannes Heins
3. Eric Ericson

Dam resultat

1. Annie Thorisdotter
2. Caroline Fryklund ( 1. SM vinnare )
3. Kristin Andersson ( SM 2:a plats )
4. Ellinor Rehnström ( SM 3:e plats )

Masters herr

1. Fredrik Andersson
2. Peder Löfving
3. Thomas Holm

Stort grattis till Fredrik Andersson ( Sturebadet Haga) Grymt jobbat!

Masters Dam

1. Jessica Clevenvik
2. Susanne Nyberg

Lite kommentarer om tjejerna!
Annie Thorisdottir gjorde som väntat en otroligt insats! Vilken tjej! Hon kom först i alla grenar.

Sarah Krarup imponerade nog mest! Hon födde lilla Carl för 4 månader sedan och hade problem med underarmsstyrkan. Det märktes inte när hon klättrade upp i repet på sista grenen!


Erika Jonsson! Hon väger 52 kg och hennes mål på sista passet var att frivända 50 kg 15 ggr! Det klarade hon galant! Jag har hjälpt Erika med programmeringen inför SM och jag hoppas hon fick nytta av det!
Hon klarade förresten sin första MU på tävlingen!!
Erika kom på 8:e plats, här är hon!


Ditte var som vanligt stark:-)
Martina Sjöqvist - envis som få! Vilken kvinna! Hon slet med sina Muscle ups i 15 minuter!! Go girl:-)
Amany - trots skador så gjorde hon en otrolig insats! Amany är stark! Vilken kämpe!
Ellinor Rehnström!! Wow! Ni som såg henne klättra upp för repet vet vad jag pratar om.. Efter att ha fallit 3 meter ner och skadat foten så klättrade hon upp igen! Hon ville verkligen upp! Henne får man se upp för till nästa SM!
Sarah Grey! Gjorde fler pullups än någonsin denna tävling! Hon är så jäkla bra!

Stort grattis till Caroline Fryklund som vann CrossFit SM!
Alla som tävlade gjorde förstås en fantastisk insats!


CrossFit Uppsala - vilket Team!!! Stort grattis till segern!
En glad Linda från CF Uppsala

Jag blir väldigt sugen att tävla med min Man någongång! Det vore superkul! Visst hjärtat?:)

Numi! Stort grattis - du förtjänade verkligen segern!


Min egen träning har det blivit sisådär med!

I måndags gick jag på Yoga 60 min!

Tisdag blev det:

3 varv av:
30 utfallsteg med 15 kg över huvudet
30 boxhopp 60 cm
20 wall ball 6 kg
10 HSPU

Tiden kommer jag inte ihåg..

Onsdag blev det:

30-20-10 av:
Front squats 40 kg
Burpees

Tid: 8:08

Avslutade med 20X2 GHD situps

Kram Jenny

4 kommentarer:

Erika Jonsson sa...

Uuunderbara underbara Duuu! Jag kan inte tacka dig nog för allt du gör! Du är en underbar människa och vi är alla så glada som har dig i våra liv!

Jenny sa...

Tack snälla för de orden! Det var du som gjorde grovjobbet Erika! Tack själv:-)

Martina sa...

Sötnos! Tack för all smyg pepp och all hjälp..jag är fortfarande arg för att jag inte kom upp.. det SKA gå..

Kram!

Unknown sa...

ja men ska inte du o Mads tävla i mixed couples--!!!
Tack för eloge :-)
Kram