23 februari 2011

Cleans och metcon

Igår morse tränade jag med Jonna på Nordic.

Hang squat cleans 3-3-3-3
40-50-55-60
Squat cleans 3-3-3-3
50-50-55-60
Power cleans 3-3-3-3
50-60-65 ( fick endast till 1 rep) 62,5 kg ( samma här.. )

Squat cleansen kändes riktigt bra, men fick inte till power cleansen idag.


Idag onsdag var det dags för en metcon som jag dragit på länge...

3 varv av:
400 m löpning
12 marklyft 70 kg
500 m rodd
20 armhävningar

Tid: 17 min

Allt kändes riktigt bra, förutom roddhelvetet!

Sprang i mina Zig Pulse II skor från Reebok!

Otroligt sköna, kan verkligen rekommenderas!

Visst är de tjejiga och fina=)

Såg utmaningen för denna vecka.. Rodd och BW back squats.. Fy! Men den ska göras!
Grymt jobbat både Chris och David!

/Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde först att du skulle säga, "såg utmaningen och de här skorna hade väl passat Chris outfit".. ;)
Egentligen borde väl en womens rxd vara 75% av BW(?), men jag tror att du klarar det galant med kroppsvikt - kör hårt!

Martina sa...

Oooooh! coola skor! vill också haaa :) (fasen nu fick du igång mitt skobegär!) Ska vi ta och träna nästa vecka? Förkylningseländet är påväg att lämna kroppen men jag åker norrut i helgen..
Kram på sig!

Jenny sa...

Haha! De hade nog passat =)
Tack för utmaningen, alla mina favoriter:)

Martina: Då ska du se mina nya jag fick igår!!
Ha en underbar helg så ses vi nästa vecka! Träning = självklart!