21 september 2011

Inga PB, men stark ändå!


Medans mina teamkamrater sprang ute i regnet körde jag kvällsträning på Nordic.


Jag kände mig så stark idag!! Hade en kanonbra känsla under mina max försök på ryck och stöt!

1) Max Ryck - 50 kg
Kände att jag hade mycket mer att ge men insida lår/ljumsken gjorde dessvärre jäkligt ont och jag fegade ur och ville inte gå tyngre. Vill ju inte skada mig mer än jag redan är:-)

2) Max Clean & Jerk - 70 kg
Av samma anledning här så gick jag inte tyngre. När jag landade i frivändningen så kände jag av insida lår..
Men 70 kg kändes faktiskt lätt! Speciellt jerken:-)

Valde att stanna med en bra känsla istället för en förvärrad skada!


3)
3 varv av:
500 m rodd
10 burpee boxhopp 50 cm

Tid: 9.48 min

Tips på ett pass för er som är ute och reser eller bara har tråkigt hemma och har tillgång till hantlar:)


Kram på er!

2 kommentarer:

David Englund sa...

Nöt inte på de där skadorna, de kommer bara hindra dig på SM då, avlasta dem något nu och kolla upp ordentligt vad du har. Inte kul att udnerprestera på tävling pga av dem.

Kul wod, grymt lik min idag, tiden också ;)

Susanne sa...

Ja den Woden är grym :)
Kram Sus