7 december 2011

Frivändningar!


Dagens pass bestod av frivändningar och grymt sällskap från delar av Team Reebok!
Andreas och Christian var på Nordic idag och tränade ihop. För dem var det front squats och raka marklyft dag!
Mads kom också dit och skulle träna. Han och jag körde frivändningar båda två.

Passet var:

2x3 Power clean 65 kg
2x3 Hang power clean 60 kg
6x1 Clean 72.5 kg

Det här gick ju fantastiskt bra. Fick ett tips av David förra veckan att dra stången mer upp mot hakan innan jag driver under med armbågarna. Oj, vilken skillnad:) Tack David, det visade sig ge resultat.

Power cleans och Hang power clean var lätt;)

Mitt personbästa i clean har ju varit 72.5kg och det var ju inga problem idag.
Två missar, men det berodde på teknikfel, ( kom inte under stången ordentligt och fick den för långt fram på axlarna) Kände att styrkan inte var felet här. Klart nöjd!

Efter det blev det en metcon:

Amrap 5 min:
5 squat cleans 42,5 kg
10 Burpees över skivstång

Fick till 4 varv + 2 squat cleans

Redan efter första varvet så fick jag världens mjölksyra vilket resultarade i att jag behövde vila länge än jag ville.
Kul pass!


Från Sectionals år 2010 på CrossFit STHLM.

Passet här var:
15-12-9 av:
Squat cleans 40 kg
Pullups

Jag tror jag ska göra samma pass igen och filma och då LOVAR jag att jag ska göra allt för att undvika curla upp vikten:-)

Kram på er!

2 kommentarer:

Felix sa...

Ja, oj vilka fina curls du hade på g! Bättring nu för tiden :)

David Englund sa...

Det var så lite, någonting måste du ju få tillbaka nu när jag är en doubleunders-gud :)
Grymt att tangera PR 6 ggr i rad!