10 december 2011

Hur mycket starkare?

Jag hade ju en mobilitetssession med James Jowsey för några veckor sedan när han var på besök. Han var i Sverige i 4 dagar och han befann sig på CrossFit Nordic för att hjälpa Crossfit atleter. James hjälper bla Samantah Briggs och hon har utvecklats massor på kort tid. ( Kom ju 4:a på Games ) Jag har haft svårt att få kontakt med vissa muskler och är sned i kroppen. James är verkligen superduktig och han har gett mig övningar jag ska arbeta med. Här ser ni en av dem.



Han lämnade många nöjda kunder så jag tror han behöver komma tillbaka till Sverige för att hjälpa fler..
Jag har en förhoppning att kunna bli något starkare med hjälp av James övningar och styrkeupplägget jag följer. Ska bli kul att se hur mycket starkare jag blir!
Man kanske inte kan bli så mycket starkare som 36 åring ( snart 37 ) Men jag blir glad för det lilla!

På James hemsida finns en länk om Rachel Crosslays squat.
Många kämpar med att få till en bra eller hyfsad knäböj.. Här ser ni Mads demonstrera, han tillhör de personer som inte har några som helst problem med att sätta sig i en knäböj.



Dagens träning för mig blev bänkpress, pullups och explosiva armhävningar på boll.

10 varv av 4 set bänkpress 65 kg
Vila 100 sek
5 varv av 4 pullups 15 kg
Vila 100 sek

Efter detta blev det explosiv armhävningar och lite rehab.

Tack Martina och Javad som passade i bänkpressen! 65 kg är aningen tungt:-)
Nästa bänkpass ska jag göra 3:or på 72.5 kg!? Det ska bli intressant att se hur det går..



Mads befinner sig i Danmark och jobbar på Level 1 course, men de andra grabbarna i team Reebok var och tränade. Hann säga hej till Christian som tog PB i Clean idag. 90 kg! Stort grattis Christian!!



I morgon blir det Ryck!

Kram på er!

1 kommentar:

Martina sa...

Vassego! Jag stod ju bara där och behövde inte göra ett smack fröken stark. SM i raw-bänk nästa? ;)