16 december 2011

Intervju i Sportguiden



Blev intervjuad av Sport guiden. Väldigt bra artikel. Om ni är intresserade så finns den att läsa här.

Veckan har varit aningen seg.. Rasmus har varit sjuk och har inte sovit mycket på nätterna. Dålig med sömn och mycket att göra har resulterat i att träningen blivit sisådär. Omotiverad och trött helt enkelt.

Har kört enligt styrkeupplägget, men I onsdags bestämde jag mig för att vara med på klassen kl: 08.00 istället som Ali höll i.

Passet var:

1 Push press, 2 Push jerk X 5 set
Kommer inte ihåg vad jag gick upp till?

Därefter..
På tid, 6 varv av:
1 Push press (45kg
2 Push jerk (samma vikt)
8 Lateral jump burpees (utan armhävning) över stången
8 Liggande Fällkniv med medicinboll 6 kg

Tid: 4:54

Igår träffade jag Andreas och Christian på Nordic som skulle köra samma pass som mig, men de var lika omotiverade som jag, så vi bestämde oss för att vara med på lunchklassen.

Styrkefrivändning 2-2-2-2-2 repetitioner på 90% av din kapacitet
Jag gick upp till 65 kg, och det kändes lätt:-) Då passet endast var 40 min så fanns det ingen tid att gå tyngre.

Därefter..
På tid 6 varv av:
3 Styrkefrivändning 50kg
4 Marklyft (samma vikt)
12 Boxhopp 45cm
24 Double-unders

Tid: 5:16

Christian och Andreas körde bicepscurl efter passet:-)


Idag däremot körde jag enligt GVT.
4X10 set av Frontböj 65 kg
4X10 set av raka marklyft 72.5 kg

Sen 3 varv av:
30 m OH KB walk - 30 m KB rack walk - 30 m farmers walk
Vila mellan varven
Körde med 16 kg två första varven sen 20 kg det sista.

Imorgon ska jag, Lollo och Ellinor tävla i "Strong girls championship" TEAM 2011
Fran, Diane och Annie ska avklaras, för att sen avslutas med en gemensam Grace.

Skoj:-)

Kram på er!

Inga kommentarer: